סדנאות חדשנות שיטתיתTM
רוצים לחדש ולהפתיע?
חדשנות שיטתית
יותר ויותר חברות מגלות כיום שחדשנות היא המפתח להישרדות ולשגשוג. אך, מסתבר, שהדרך להשגת מפתח זה היא מורכבת למדי. ניהול חדשנות אפקטיבי מחייב בין היתר טיפול בתחומים הבאים:
תשתית אסטרטגית
- גיבוש אסטרטגיה עסקית ואיתור כיווני צמיחה
- פיתוח אסטרטגיה שיווקית ואיתור ערך מוסף שיקנה יתרון תחרותי
- מדיניות בתחום החדשנות: אבולוציה או רבולוציה? הרחבה או קניבליזם? מה היעדים לחדשנות? כמות מוצרים חדשים ברבעון?
תשתית ארגונית
- מעורבות ההנהלה, אווירה תומכת, מנהל חדשנות
- הקמת צוותי עבודה: חדשנות אסטרטגית, מוצרית, טכנולוגית ו/או קיצונית (בהתאם לצורך)
- הקצאת משאבים, לרבות לסינון רעיונות ולמסחורם
ניהול וקידום של צנרת הרעיונות
- פיתוח רעיונות: העלאת רעיונות לחידושים במוצר ובשרות
- סינון רעיונות: סינון פנימי של בנק הרעיונות שפותח, סינון חיצוני (concept testing); קידום רעיונות
- פתרון בעיות: חדשנות טכנולוגית לשם יישום של רעיונות, הוזלת עלויות והשגת פריצת דרך טכנולוגית ויתרון תחרותי
- מסחור יעיל: אריזה וסידור מדפים אפקטיבי, חדירה שיווקית, אימפקט שיווקי, פרסום יצירתי, באזז וכלי תקשורת שיווקית נוספים.
סדנאות חדשנות שיטתית
רקע כללי
סדנאות חדשנות שיטתיתTM נועדו לשפר תהליכים ולהקנות כלים לניהול החדשנות בתחומים אלה. הסדנאות הן מודולריות, וכל ארגון בוחר את התחומים בהם הוא מעדיף להתמקד. בהמשך, מוקם צוות חדשנות מתאים, המקבל ליווי, ידע וכלים מעשיים בתחומים הנדרשים.
חברת ZOOZ פיתחה את מתודולוגיית החדשנות השיטתיתTM, וצברה ניסיון רב בהעברת סדנאות חדשנות שיטתית בלמעלה מ-300 ארגונים וחברות בארץ ובעולם. הסדנאות משלבות שיטות ייחודיות, לרבות חשיבה המצאתית שיטתית (SIT), וששת כובעי החשיבה של דה-בונו. שיטות אלו יושמו בהצלחה בין היתר בפיליפס, פורד, סאיטקס, ויזה, IBM, אינטל, אקסון, קודאק ודו-פונט.
הדגש בסדנאות שלנו הוא על תוצאות. לדוגמא, בכל פעם שעסקנו בפיתוח רעיונות, המשתתפים העלו עשרות רעיונות מעשיים למוצרים ושרותים חדשים. חלק מהרעיונות הפכו למוצרים אמיתיים ולרווחים אמיתיים כעבור מספר חודשים. סיפורי הצלחה בישראל כוללים, בין היתר: חליפות, מחטבים, דבש, גלידות, נקניקים, תרופות, דיסקים לחיתוך ולהשחזה, פלסים, קליבות, וארונות אמבט.
מידע נוסף
- קיראו מה אומרים לקוחות על סדנאות חדשנות שיטתית
- בידקו אפשרויות שונות בחוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
- חדשנות - מאגר של מעל 100 מאמרים שכתבו היועצים שלנו, ומידע נוסף.
- צרו איתנו קשר למידע נוסף ולהזמנת סדנא עבור הארגון שלfo
סדנאות פיתוח מוצרים ושרותים חדשים
-
במסגרת הסדנאות דנים באחד מהמוצרים או השרותים שהמשתתפים עצמם משווקים. מוצר או שרות זה משמש כנקודת פתיחה להעלאת רעיונות. מומלץ לבחור מוצר או שרות מרכזי, "פרה חולבת".
-
הסדנאות מתאימות לכל מוצר או שרות, ויושמו בהצלחה במגוון רחב של תעשיות, לרבות: הייטק, תרופות, מזון ומשקאות, חומרי ניקוי, שירותים פיננסיים, ריהוט, מוצרי אלקטרוניקה, אופנה, ציוד בנייה, מכוניות, מוצרי פלסטיק, ותחומים רבים אחרים.
-
במהלך הסדנאות המשתתפים לומדים להפעיל כלי-חשיבה אפקטיביים. עשרות דוגמאות, תרגילים והתנסויות תורמים להבנת העקרונות הנלמדים.
-
למנחים של ZOOZ ידע רב בתחום ניהול החדשנות, וניסיון שנרכש תוך העברת מאות סדנאות, בין היתר ב-Google, מוטורולה, eBay, קוקה-קולה, קבוצת שטראוס, בייגל בייגל, סופרפארם, ניאופרם, כצט, הדס, מדיטק, נקה, קרליין, פקר פלדה, קליל, חוליות, 3M, פלסגד, ארקל, קבוצת כתר, אבן-קיסר, שטיחי כרמל, הולנדיה, בגיר, גיבור סברינה, אלקטרה, אפיקים רכב-חשמלי, בנק דיסקונט, בנק לאומי, ועוד ועוד.
-
בסדנאות משתתפים לרוב 5-15 מנהלים (כולם מהארגון שלכם). כדי לאפשר עבודת צוות יעילה ופורייה, מומלץ שמספר המשתתפים לא יעלה על 15.
-
הרכב המשתתפים בסדנאות הוא לרוב מעורב: צוות בין-מחלקתי המכיל נציגים ממחלקות השיווק, המכירות, הפיתוח (ולעיתים הייצור). הדגש הוא על ההיבטים השיווקיים. יחד עם זאת, אנשי הפיתוח מסייעים בכך שהם מאשרים את ישימות הרעיונות. תוצר חיובי אחד של הסדנא הוא שחל שיפור בעבודת הצוות ובשיתוף הפעולה הבין-מחלקתי.
-
הסדנאות מתקיימות לרוב במשרדי הארגון המזמין. יש לדאוג לחדר גדול עם כיסאות (ורצוי ללא שולחנות). הציוד הנדרש כולל: לוח מחיק, מעמד ונייר תליש (stand and flip chart), מקרן המתחבר למחשב ומסך.
- סדנאות חדשנות שיטתיתTM נערכות לרוב במסגרת סידרת פגישות בנות יום, בתדירות של פעם בשבוע או פעם בשבועיים. בין פגישה לפגישה נבדקים רעיונות שעלו, מתבצעות מטלות שונות, ונערכות הכנות ובדיקות נוספות לקראת הפגישה הבאה.
מסלולי חדשנות שיטתיתTM
ZOOZ מציעה מספר מסלולים חלופיים בתחום החדשנות במוצר ובשרות:
- מסלול NPD
פיתוח וקידום בנק רעיונות. מדובר ב-7 פגישות, לרבות:- פיתוח רעיונות תחום אחד (3 ימים, לרבות לימוד הכלים)
- פיתוח רעיונות בתחום שני בהנחיה עצמית (יום אחד)
- סינון פנימי וחיצוני של רעיונות (3 ימים - בצוות מצומצם יותר)
- מסלול מוצר נולד
שדרוג קו מוצרים קיים, תוך שילוב של מעצב תעשייתי:- תצפיתנות (פענוח הרגלי קנייה ושימוש של הלקוחות)
- תהליך מיצוב ואסטרטגיה שיווקית בעקבות ממצאי התצפיתנות
- מסלול NPD כפי שתואר לעיל
- עיצוב ומסחור (פיתוח דגמים וחומרי שיווק, עיצוב תצוגות)
- מסלול מוּצָרֶשֵת
מקבלני משנה ליצואנים עולמיים תוך חצי שנה!- לפירוט - ראה מאמרים כאן, לרבות מאמר של גלובס
- לפירוט - ראה מאמרים כאן, לרבות מאמר של גלובס
בנוסף, אנו מציעים מסלולי חדשנות בתחומים נוספים:
- מסלול כיווני צמיחה אסטרטגיים
איתור וכניסה לשווקים ותחומי פעילות חדשים. 3 ימים של ישיבות הנהלה, לרבות:- פיתוח תיק העסקים הנוכחי, והעלאת רעיונות לכיוונים חדשים
- הצגת כיווני צמיחה מבטיחים לפי קריטריונים שהוגדרו מראש
- בחירת ועיבוי כיוון צמיחה חדש, שיתאים ליעד עסקי רצוי
- מסלול PS
פתרון בעיות טכנולוגיות. 5 ימים ומעלה, לרבות:- קורס חשיבה המצאתית בטכנולוגיה, ותרגול עשרות חידות ובעיות
- אפיון ופיצוח בעיות אמת, להוזלת עלויות וליצירת הובלה טכנולוגית
- מסלול חדשנות משולבת
ליווי חודשי של צוותי עבודה שונים:- צוות חדשנות אסטרטגית - תכנון עסקי לטווח הארוך
- צוות שיווק - הגברת המכירות והשקת חידושים בשנה הקרובה
- צוות תקשורת שיווקית - לחשיפת מוצרים ושירותים חדשים
- צוות חדשנות מוצרית - לפיתוח מוצרים ושרותים חדשים
- מסלול חדשנות ארגונית
ימי "המצא-זאת-בעצמך"- הכשרות המוניות בכלי חשיבה לפיתוח מוצרים ולפתרון בעיות
- הכשרות המוניות בכלי חשיבה לפיתוח מוצרים ולפתרון בעיות
מעוניינים לחדש?
אם, בדומה למאות החברות איתם כבר עבדנו, גם אתם מעוניינים לפתח ולקדם רעיונות לחידושים באסטרטגיה, במוצרים ובשירותים, בטכנולוגיה ובמסחור, ולעזור לארגון שלכם לצמוח בעזרת תהליכי חדשנות שיטתית, צרו קשר: 09-9585085, [email protected].
מידע משלים
- חדשנות שיטתית עם שיניים - שישה כלי חשיבה המצאתית
- איך הופכים ארגון לחדשני
- חדשנות - מאגר מאמרים
- חוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות
- עלון לזוז - לעוסקים באסטרטגיה, שיווק וחדשנות