מחטבים הצלחה
חדשנות בגיבור-סברינה
מחטבים היוו עד לאחרונה פריט לבוש שמרני, המיועד בעיקר לנשים מבוגרות ומלאות, המעוניינות להראות חטובות ורזות יותר, ולהצר היקפים באופן מיידי. לדוגמא - כשהן רוצות ללבוש שמלה בגזרה מחמיאה ולצאת איתה לאירוע חגיגי.
בשנת 2006 החלה מגמה עולמית של עלייה בביקוש למחטבים. מפריט נטול סקס-אֶפִּיל הנשמר לאירועים מיוחדים, הפך המחטב לפריט חובה. יותר ויותר לקוחות החלו מתייחסים למחטב כאל פריט basic חדש, המתאים לכל גיל, ולכל משקל.
חברת גיבור-סברינה, המייצרת מחטבים ופרטי הלבשה תחתונה עבור מותגי אופנה ורשתות קמעונאיות ברחבי העולם, הקדימה לזהות מגמה זו, והחליטה לפתח סדרה חדשה של מחטבים, המותאמת לצרכים העדכניים של הלקוחות.
טכנולוגיית האל-תפר, בה משתמשת גיבור-סברינה, הינה אידיאלית עבור מחטבים. טכנולוגיה זו מאפשרת לשלב במוצר אחד טקסטורות שונות, אזורי תמיכה מחוזקים וחוטים מסוגים שונים - וזאת ללא קווי חיתוך ותפירה. לכן, מחטבים בטכנולוגיית אל-תפר מספקים התאמה מושלמת ונוחות מקסימאלית.
במסגרת סדנאות חדשנות שיטתית שהועברו ע"י חברת ZOOZ, ובעזרת סבסוד ממשלתי שהתקבל מתוכנית ניצוץ, התעדכן קו המחטבים של גיבור-סברינה. החל משנת 2007 מציעה גיבור-סברינה מחטבים במגוון דגמים נשיים, צעירים ואופנתיים - הן מבחינת היצע הגזרות והן מבחינת קשת הצבעים והעיצובים. המחטבים החדשים משמרים את פונקציונאליות המוצר, אך בנוסף מקנים מראה עכשווי, המתאים יותר לשימוש יומיומי.
הלקוחות של גיבור-סברינה ברחבי העולם הכירו בדרישות השוק, הביעו עניין בפיתוחים החדשים, ובהמשך רכשו קולקציות של המחטבים האופנתיים. התוצאות העסקיות לא אחרו לבוא. מכירות המחטבים צמחו כמותית (ביחידות) מ-2.5% מהמכירות של גיבור-סברינה ב-2007 ל-24% מהמכירות בשנת 2009.
הצמיחה של ההכנסות מהמחטבים הייתה מרשימה לא פחות. מחטבים הינם מוצרים עתירי טכנולוגיה וחומרי גלם, ולכן המחיר הממוצע שלהם גבוה יחסית למחיר של מוצרי הלבשה תחתונה אחרים. בהתאם, גם ההכנסות מהמחטבים צמחו בשיעור גבוה, מ-7% מהמחזור של גיבור-סברינה בשנת 2007, ל-33% מהמחזור בשנת 2009.
גיבור-סברינה עברה עם ZOOZ תהליכי חדשנות נוספים, חדשנות מוצרית בתחום הגרביונים ובתחום ה-Active (בגדי ספורט), וחדשנות טכנולוגית בתהליכי ייצור ותפעול. אבל תחום המחטבים מהווה את סיפור ההצלחה הבולט שלה, שעזר לה להגדיל מכירות בקרב לקוחות ותיקים, ולקבל הזמנות מלקוחות חדשים בכל רחבי העולם. דווקא בתחומים שמרניים (כמו מחטבים, דבש, חליפות, ופלסים), יש מקום להעז, להפתיע, ולחדש בהצלחה.