אחידות בחומרים שיווקיים
התפרסם בגיליון 61 של עלון "זוּזוֹן"
אנשים זוכרים לטווח ארוך דברים, כלומר מפנימים אותם, רק אם הם נתקלים בהם 8 פעמים או יותר. לדוגמא - כדי שלקוחות יזכרו את שם העסק שלך - עליהם להתקל בו 8 פעמים. כדי שלקוחות יזכרו את הלוגו שלך - עליהם לראות אותו 8 פעמים. כדי שלקוחות יזכרו את צבע הלוגו שלך - עליהם להתקל באותו צבע של הלוגו שלך - לפחות 8 פעמים.
מכאן - שחזרה על אותם מסרים שיווקיים שוב ושוב, משתלמת וגורמת ללקוחות לזכור את העסק שלך. לכן, רצוי לשמור על שם העסק לאורך שנים, לשמור על אותו לוגו, סלוגן וניירת לאורך שנים, לדאוג שאותו לוגו יופיע בכל מסמך שיווקי שאתה מוציא, בכל שלט ובכל פרסומת. באופן דומה - עדיף לפרסם את אותה פרסומת הרבה פעמים, מאשר לגוון ולהחליף פרסומות בקצב מהיר. לדוגמא - בשילוט חוצות נהוג לפרסם לפחות שבועיים, על מנת להבטיח שעוברי האורח יתקלו באותו שלט לפחות 8 פעמים בדרכם לעבודה או בחזרה הביתה. באפן דומה - אם הינך מפרסם בירחון, עדיף להשאיר את אותה מודעה 8 חודשים ברציפות, על מנת שתיקלט ותיזכר ע"י המנויים לירחון.
בנוסף, על מנת להקל על הזיכרון של הלקוחות הפוטנציאליים להפנים את המסרים שאתה מעוניין להעביר להם, חשוב להקפיד שהמסרים החוזרים יופיעו בצורה אחידה (צבע, גוון, גודל, פונט, וכו'). לדוגמא - יש להקפיד שהלוגו יהיה תמיד באותו צבע וגוון (יש לוודא זאת מול בית-הדפוס, ולספק לו את מספר הפנטון המציין את הגוון המדויק של הלוגו שלך). באופן דומה - אם אתה מציג בעזרת מצגות שיווקיות, כדאי שהן תהיינה בתבנית אחידה - שתזוהה איתך (מסגרת, מיקום וצבע לוגו, מיקום פונט וגודל הכותרת, הפונט בטקסטים, וכו'.). ואם אתה מפרסם, גם כשאתה מחליף פרסומת, עדיף לשמור על פורמט אחיד. הקמפיין המפורסם של וודקה אבסולוט, שכלל מאות פרסומות שונות תוך שמירה על פורמט אחיד, מהווה דוגמא מצויינת לכך.
בדקו את כל החומרים השיווקיים שלכם: האם הם מכילים מסרים אחידים, החוזרים על עצמם שוב ושוב? האם לקוחות פוטנציאליים נחשפים אליהם שוב ושוב, לפחות 8 פעמים? אם כן, אתם בדרך הנכונה למוח (ולארנק) של הלקוחות. בהצלחה!
ליווי וייעוץ עסקי
מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].
מידע משלים
- אימון אישי
- ייעוץ להשבחת העסק
- חמשת היסודות של ניהול תכליתי
- מאגר מאמרים
- עלון זוזון - לעצמאים ובעלי עסקים