תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

החדשנות הטכנולוגית של בגיר

ההייטק של עולם החליפות המחוייטות

התפרסם ב"הארץ", במוסף מנהלים, מאי 2007
מאת: ינון אבישר

מאמר זה מתאר סידרת חידושים שפותחו בחליפות המחויטות של חברת בגיר, והושקו בהצלחה בכל רחבי-העולם. חברת ZOOZ ליוותה את בגיר בפיתוח חליפות אלה במשך כשנתיים, והתוצאות לפניכם.


חברת בגיר ממשיכה להוביל את שוק החליפות האופנתיות בעולם, בזכות חידושים טכנולוגיים מדהימים: חליפת צמר שמתכבסת במכונת כביסה ביתית ומיובשת במייבש ביתי; חליפה שאינה מתקמטת, חליפת iPod ועוד.

בגיר אימצה לעצמה בשנים האחרונות מסורת חדשה של השקת דגמי הייטק מתקדמים, של חליפות ולבוש איכותי לגברים ולנשים, שאריגיהם אוצרים בקירבם את מיטב החדשנות הטכנולוגית והיא מנהגת כחברת הייטק לכל דבר - הפיתוחים הטכנולוגיים שלה נרשמים ומוגנים באמצעות פטנטים בינלאומיים - דבר נדיר לחברת אופנה.

כך למשל הייתה זו בגיר שהותירה את עולם העסקים פעור פה כשיצאה לשוק עם החליפה הכביסה - החליפה הראשונה בעולם, שמכילה צמר ושאפשר לכבס ולייבש בבית ללא צורך אפילו בגיהוץ. עולם העסקים לא האמין שהדבר אפשרי מפני שעד אז ידע עולם הביגוד העסקי והאלגנטי, ששילוב של צמר ומים אינו בגדר האפשר. חליפה זו זיכתה את בגיר בפרס החדשנות ממלכת אנגליה.

חליפת ה- iPod של בגיר

החידוש האחרון והמרענן של בגיר הוא חליפת iPod שמוכנסת לחנויות בגיר בארץ ממש בימים אלה. החליפה פותחה על פי רישיון מחברת אפל העולמית, וגם כאן - בגיר היא החברה הראשונה בעולם לייצר חליפה מחוייטת המותאמת במיוחד ל- iPod, עם כפתורים נסתרים התפורים בדש הבגד, חיווט פנימי וכיס מוסתר. שיתופי פעולה עם חברות ענק לצורך פיתוח טכנולוגיה היא דבר שבשגרה בבגיר. לבגיר יש גם את חליפת ה- Outlast היודעת לווסת טמפרטורות - חליפה זו פותחה על פי טכנולוגיה של סוכנות החלל האמריקאית - NASA. חליפה נוספת, המעוררת התפעלות היא חליפת ה- Traveler המותאמת לאנשי עסקים שמרבים בנסיעות וידעוה בכך שאינה מתקמטת.

בגיר החדשה - סיפור הצלחה

אך לפני שנתאר את המהלכים שננקטו בבגיר כדי להתייצב בחזית החדשנות בענף החליפות ותפירה האיכותית בעולם, כמה מילים על המהפך שעבר על בגיר. בגיר נוסדה ב- 1961 בקרית גת, ובשנת 2002, נרכשה ע"י צביקה בארנבויים בשותפות עם עפר גלבוע, מי שהיה אז מנכ"ל שכיר בבגיר. השניים קיבלו לידיהם חברה שבשנים 2001-2002 הייתה חברה מפסידה, וחוללו בה מהפך ניהולי וטכנולוגי, שהושתת על אימוץ אסטרטגיות חדשות. הצוות הניהולי החדש ביסס את פעילותה על עקרונות הניהול הקיימים בארגוני הייטק, והפך את בגיר מחברה מפסידה לחברה מובילה בעולם, ריווחית, שמניותיה נמצאות בהליך מתמשך של נסיקה, הוכחה טרייה לאמונה בבגיר ופוטנציאל העסקי שלה לצמיחה באה לידי ביטוי בחודש שעבר, בעת שקרן פימי, הידועה בהשקעותיה בחברות עם פוטנציאל צמיחה, רכשה 50% מחברת בגיר.

סיפור ההצלחה הניהולי של בגיר הפך את החברה למובילה עולמית בחדשנות בחליפות. לדברי המנכ"ל עפר גלבוע, המונח חדשנות הוא מילת המפתח של בגיר, בפריצתה המהירה לשווקים חדשים ולתחומים חדשים. הנהלתה החדשה של בגיר בראשה עומדים עפר גלבוע והמשנה למנכ"ל - צביקה שמיר, השתיתה את פעילותה על שני מסלולים מקבילים: האחד, שהשוק משווע למוצרים חדשניים, מבריקים, יחידים במינם שמתחרים אינם מסוגלים לייצרם. בגיר נטלה על עצמה לפתח מוצרים כאלה, באמצעות אגף המו"פ של החברה (השוכן בקרית גת), אשר אחראי על פיתוח החדשנות הטכנולוגית בחליפות.

החשיבות שמייחסת ההנהלה לאגף המו"פ מתבטאת גם בכך, שלאגף זה מופנים 4% מסך המכירות -שיעור המאפיין חברות הייטק. בחליפה הכביסה למשל, הושקעו בפיתוח 10 מיליון דולר ופיתוחה ארך 3 שנים.

המסלול השני של פעילות בגיר בעולם, הופעל על יסוד ההערכה, שצריך להכיר את הצרכן הסופי וצרכיו, למצוא את הדרך הנכונה לתקשר אליו, ולחשוף בפניו את פיתוחי הביגוד החדשני, שנועד לשפר את מראהו ותחושותיו. לשם כך הוקמה יחידת ה-GDM המשלבת מחקרי שוק, מודיעין עסקי ותקשורת שיווקית. עם הגיבוי של שני מסלולים אלה פועלים אתרי הייצור של בגיר, הפרוסים בכל רחבי העולם, וזאת בנוסף למשרדי השיווק של בגיר בלונדון, ניו יורק, שוויץ וטורקיה.

המזל הגדול של הצרכן הישראלי זה שהוא כבר לא צריך לנסוע היום ללונדון או לניו-יורק בכדי לרכוש חליפות בגיר, כי בגיר החלה בחודשים האחרונים במהלך של פתיחת רשת חנויות בארץ ונכון להיום לבגיר יש כבר סניפים בקניון גבעתיים, קניון עזריאלי וקניון הקיריון, בנוסף לחנות המפעל הנמצאת בקרית גת.

מידע נוסף על סיפור ההצלחה של בגיר, מופיע כאן.

חדשנות שיטתית

מעוניינים לפתח מוצרים או שירותים חדשים?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].