תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

איך להתמודד עם התכונות הכי מעצבנות של הבוס?

התפרסם בידיעות אחרונות, עמ' 10 במוסף כלכלה, 12 לאפריל 2007
מאת: גאיה קורן, עורכת מדור קריירה, ידיעות אחרונות

במאמר ציטוטים רבים מראיון טלפוני עם אבי פירוז, מנהל תחום ייעוץ ופיתוח ארגוני ב-ZOOZ


הם משנים את דעתם כל שתי דקות, מתקשרים לעובדים הביתה בשישי-שבת ואין להם שום בעיה לשלוח אתכם למוסך במקומם • איך להתמודד עם התכונות הכי מרגיזות של בוסים.


לע', מנהלת שיווק רווקה מהרצליה, יש בוס שמתעניין מאוד ברווחתה. כל כך מתעניין שאין לו שום בעיה לשאול אותה איפה היא בילתה אתמול ועם מי, איך קוראים לחבר החדש שלה ועד כמה היחסים שלהם רציניים. בעיניו כל השאלות האלה מעידות על אכפתיות, בעיניה זו חדירה גסה ומיותרת למרחב הפרטי. ולמרות זאת, אין לה אומץ להפסיק את המנהג הטורדני של הבוס ושוב ושוב היא מוצאת את עצמה עונה בפירוט לשאלותיו החטטניות. האם באמת ע' לא יכולה לעשות שום דבר נגד הבוס החטטן שלה?

"כל מנהל יעצבן אותך על משהו, אבל יש לך כוח להשפיע ולשנות את זה", טוען אבי פירוז, ראש תחום ייעוץ ופיתוח ארגוני ושיווקי ב-ZOOZ. "כמו שיש מנהל שנדחף לחיים הפרטיים יש את המנהל הלא החלטי או חסר הסבלנות. יש מה לעשות נגד התכונות הלא נעימות האלה. עובדים חושבים הרבה פעמים שאין להם כוח, אבל זה לא נכון. עובד הוא לא בובה על חוט. יש לו המון מרחב תמרון, יכולת דיבור ומיקוח".

בהמשך בהמשך מתוארות כאן שתי תכונות מעצבנות שאופייניות למנהלים (מתוך כמה שהתפרסמו בכתבה) והדרכים שהציעו אבי פירוז ויועצים נוספים להתמודד איתן.

גנב הקרדיטים

המנהל הזה יציג את המצגת שעל הכנתה עמלת שבוע שלם ולא יזכיר אותך במילה. לדברי גלי חסון, יועצת ארגונית ומנהלת חברת קי-לידר, התנהגות כזו נובעת בד"כ מחוסר מודעות או מחוסר ביטחון. פירוז פחות סלחן: "אלה אנשים שמתעניינים רק בעצמם, שאכפת להם רק מעצמם, וכל דבר שיגידו יהיה כדי להאדיר את עבודתם", הוא אומר.

איך מתמודדים: "אם זה קורה בגלל חוסר מודעות, רצוי לגשת לבוס אחרי המצגת ולהסביר עד כמה חשוב שיוקירו את התרומה שלך", אומרת חסון. "אם זה לא עוזר, כנראה שהוא עושה זאת בגלל חוסר בטחון בסיסי. מכיוון שאין לך, העובד, אפשרות להשפיע על רמת הביטחון של המנהל, הפיתרון הוא להפיץ מראש את המידע על איזה פרויקט את עובד". פירוז ממליץ לעובד שסובל מבוס שגונב לו את הקרדיט "לסמן בצורה חזקה את החלק שלך בעבודה ולדאוג להבליט את עצמך בפורומים מסוימים, מול עמיתים ומול חברי הנהלה אחרים, כדי שיידעו מי באמת אחראי להצלחת הפרויקט".

הלא החלטי

אין דבר שמוציא עובדים מדעתם יותר מאשר מנהל שמשנה את דעתו כל שתי דקות, ואפילו לא שם לב לכך.

איך מתמודדים: "עם מנהל כזה הכל צריך להיות כתוב ומתועד", אומרת חסון. "חשוב לשמור הכל, כי הוא לא יזכור מה הוא בקש לפני שבוע ולפני יומיים". פירוז מציע לקבל החלטות במקום המנהל ולעדכן אותו. "העובד צריך לעשות מה שהוא חושב לנכון, אם זה לא סותר את החלטת המנהל".


פיתוח מנהלים

מעוניינים בסדנאות פיתוח מנהלים או בייעוץ ארגוני?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].