בית-המרקחת של חברת התרופות מדיטק
סיפורי הצלחה של ZOOZ
את חברת התרופות מדיטק (מבית סם-און) ZOOZ מלווה שנים רבות. בין היתר סייענו למדיטק לפתח אסטרטגיה, לגבש זהות תאגידית חדשה, לבחור משרד פרסום, ולפתח תרופות חדשות ותהליכי חדשנות. במסגרת הליווי השוטף, הצענו להם לפתח ביתן ייחודי עבור כנס הרוקחים השנתי (2003). הרעיון היה פשוט: "בואו נעשה להם בית-מרקחת".
הרעיון יושם ע"י אנשי מדיטק ומשרד הפרסום בהתלהבות וביצירתיות. בית-מרקחת אמיתי צולם, והודפס על קירות הביתן. בחזית הוצב דלפק זכוכית (ויטרינה) ובו הוצגו בגאווה התרופות והאריזות החדשות של מדיטק. נציגי מדיטק עמדו בביתן עם חלוקים "של רוקחים", שלט עליון הכריז "בית-מרקחת מדיטק" ושלט תחתון הזמין "דרושים רוקחים!".
הביתן עורר תשומת-לב רבה בכנס, ובלט מאוד על רקע ביתנים האחרים, שלרוב מכילים פוסטרים של תרופה זו או אחרת. רוקחים רבים בכנס נאספו ליד ביתן מדיטק, ואף החמיאו לנציגים: "כל הכבוד! שיחקתם אותה - מדיטק!". וזה הרי היה כל הרעיון, להפוך חברה די קטנה, ועד אז לא בולטת, למסמר הערב. קטנה אבל ממזרית!
מדיטק המשיכה להשתמש בביתן גם בתערוכת נוספות, ולבלוט בעזרתו. האם הוא עזר לה בתוצאות העסקיות? קשה למדוד, שהרי מדובר במרכיב אחד מהרבה שינויים קטנים שעברה החברה, ושמסייעים לה לצמוח. אבל המעורבים בתהליך בטוח לא יישכחו אותו, שכן בנוסף לגאוות-היחידה שהביתן הביא, הוא הוכיח שניתן להגיע להשגים יוצאי-דופן גם כשאתה קטן.