If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 77 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי מש"א | משרות פנויות כיום - 9 | מחפשי עבודה - 100 |
  • רכזי מש"א וגיוס | משרות פנויות כיום - 36 | מחפשי עבודה - 288 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 4 | מחפשי עבודה - 60 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 16/01/2011
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר
       

 

 

  • אתר מנפאואר: http://manpowerprofessional.co.il
  • כיכר אתרים

    אתר ששווה לבקר בו

    אתר עם משחקים והפעלות בהדרכה


    כל מי שעוסק בהדרכה מבין את התרומה הגדולה של משחקים והפעלות לאפקטיביות של סדנאות
    , פרזנטציות והדרכות. לכן, הפעם במדור בחרנו להמליץ על האתר של Thiagi, שיתאים בעיקר לאלו העוסקים ופועלים במגוון תחומי ההדרכה.

    בעמוד http://www.thiagi.com/games.html המצוי באתר זה, תוכלו למצוא למעלה מ- 200 משחקים והפעלות שניתן לשלב בסדנאות ובהדרכות. שילוב משחקי-חשיבה בסדנאות מאפשר לימוד ועיבוד בלתי-אמצעי, תורם להמחשת התיאוריות, ומעורר את המשתתפים בזמן הסדנא.

    נסו ותהנו!

     

     

    הדרכה אפקטיבית

    טור אורח: איתי הל-אור

    פרזנטציה עם עוצמה - מה הסוד?
    טיפול בהתנגדויות (מאמר שלישי בסדרה)

     


    כמה עקרונות פשוטים לביצוע, יהפכו כל פרזנטציה לבעלת עוצמה כזו שתשפיע על קהל השומעים,
    ותשאיר אותם מלאי רושם והנעה.

    אנחנו רוצים להעביר מסר שישפיע, שיהיה בעל עוצמה, שיעשה שינוי, שיוריד אסימונים, שישכנע. אנחנו מאמינים במסר, זה מסר נכון, חזק, בעל חשיבות גדולה לאין ערוך. אנחנו מציגים את המסר ו... אופס, מישהו בקהל איבד עניין, אחר מעלה טענת נגד, עוד אחד מסרב להסכים לאורך כל הפרזנטציה, השאר מביטים בסקפטיות, אחד מסתכל בשעון, שני מדבר בפלאפון כשהוא לא שולח
    SMS, עוד מישהו נרדם. הקהל תמיד מגיב באופן מיידי, וצריך להיות עיוור כדי לא להבין: הקהל בהתנגדות!

    כמה פחד מעוררת התנגדות כזו אצל רובנו, גם המנוסים שבינינו... למה זה קורה? הרי אנחנו חדורי אמונה במסר שלנו! איך זה יכול להיות שהקהל לא מגיב לדברים כפי שציפינו? שהמשתתפים ייפלו על רגליהם, יגידו הללויה ואמן, וינצרו את הרגע המכונן בו שמעו אותנו לשארית חייהם! מה, יש בעיה עם המסר שלנו?

    אז זהו שלא. לרוב אין בעיה עם המסר. בדרך-כלל התנגדות של קהל לא קשורה באופן ישיר למסר, אלא נובעת מגורמים הפסיכולוגיים הנלווים למסר. כמו מה למשל? כמו כעס של המשתתפים המתועל למנחה (כעס על המוסד שלא מתחשב בתנאי התשלום, על ארוחת הצהריים שמתעכבת, על הילד שסרב להישאר לבד בבית, וכד'). או - חוסר ביטחון של המאזין ביכולת העצמית שלו הקשורה למסר ("אני לא מסוגל להקים עסק לבד!", "המנחה מעולה, אני גרוע", "איך זורקים אותנו למים כל כך מהר?"). או - ציפיות מוקדמות שגויות ("חשבתי שהוא ידבר על טכניקות והוא מביא רק תיאוריה", "באתי לשמוע על בישול הודי, וזה בכלל בישול טיבטי"). ויתכן שהקהל לא מאמין בידע, במומחיות או בסמכות של המנחה.

    מה אסור לעשות?
    רוב המנחים מתעלמים מהגורמים האמיתיים להתנגדות, ועושים את אחת מהטעויות הבאות: מתנצחים עם הקהל, מנסים לשכנע בלהט שהמסר נכון מאין כמוהו, נכנסים ללחץ, מתבלבלים, מזיעים, או פשוט טומנים את ראשם בחול כבת יענה ומתכחשים להתנגדות. בדרך זו ההתנגדות לא נעלמת, היא רק מתעצמת!

    מה כן לעשות?
    העיקרון פשוט: להתנגדות רגשית- פסיכולוגית ניתן מענה "פסיכולוגי". לעומת זאת, להתנגדות עניינית - ניתן מענה ענייני.

    מענה פסיכולוגי מחקה את עבודת הפסיכולוג: מקשיב, מאבחן את הבעיה, ומטפל בבעיה בדרך שמותאמת למטופל. במקרה שלנו כיוון שהזמן דוחק בנו, נסתפק במענה מהיר של "פסיכולוגיה בגרוש", מתוך התחשבות בכלל הקהל ובזמנו היקר.

    להמשך המאמר לחצו כאן  

     

     

    • המאמר נכתב ע"י: איתי הל-אור
    • , יועץ ניהולי ומנחה בכיר ב-ZOOZ
    • מידע על סדנת פרזנטציה אפקטיבית: כאן (עמ' 19 בחוברת PDF)
       

    מתנה מדליקה

    כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לעובדים

    מתכוננים לפסח - הגדה ממותגת בעיצוב אישי

     

    נכון שפסח עוד נראה רחוק, אבל כדי לא לשבור את הראש ברגע האחרון, חשבנו הפעם להמליץ לכם על מתנה מדליקה לחג החירות.

    המתנה
    : הגדה לפסח עם לוגו החברה,
    או בעיצוב אישי.
    למי? לעובדים או ללקוחות החברה, כמתנה משלימה או בפני עצמה.
    וגם למי שרוצה לשמח את המשפחה בסדר מיוחד עם הגדה אישית.
    מחיר:
    להגדה צבעונית בכריכה קשה בין 29.90 ש"ח ל- 99 ש"ח.
    מחיר להגדה צבעונית בכריכת סיכות בין 16.90 ל- 49 ש"ח.

    להשיג באתר: דפוס איכות

     

     

  • למען הסר ספק: המתנות במדור זה הינן המלצה אישית שלנו, ואיננו מתוגמלים עליה.

  • מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

    להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
    להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.