הפעם, נחרוג ממנהגנו, ונמליץ לכם לבקר דווקא באתר של ZOOZ,
בתכנים המיועדים לאנשי משאבי
אנוש. בין היתר תוכלו למצוא באתר שלנו
מאמרים במגוון נושאים, לרבות מאמרים על
פיתוח מנהלים,
ניהול ומנהיגות ואימון עסקי.
בנוסף, יש באתר מספר
שאלונים לבחינה עצמית והמלצות על
ספרי ניהול נבחרים.
מתוך המאמרים באתר, בחרנו להמליץ לכם על
מאמר חדש שלנו,
שהתפרסם בגיליון האחרון של ירחון משאבי אנוש, ועוסק
בניהול וטיפוח חדשנות ויצירתיות בקרב העובדים. המאמר מציג שלוש גישות
לקידום החדשנות בארגון: הכשרת כלל העובדים לחדשנות, הקמת סיירת חדשנות מובחרת,
וגישה המשלבת את שתיהן.
|
כמה עקרונות פשוטים לביצוע, יהפכו כל פרזנטציה לבעלת עוצמה כזו שתשפיע על קהל השומעים, ותשאיר אותם מלאי רושם והנעה.
היום כולם כבר יודעים: כל מסר לקהל תלוי לגמרי בדרך ההגשה שלו. כמו בכל מתנה שאנו נותנים, הרבה מאוד נעוץ ברושם שמעוררת העטיפה.
כדי שמסר ישפיע ויניע אנשים לפעולה, הוא חייב להיות מוגש באופן עוצמתי וסוחף, או במלים אחרות: כאריזמה! עוצמה של כאריזמה גורמת לקהל להיות מרותק, להקשיב, להפנים את המסר ולהשתכנע באמיתותו.
האם כאריזמה היא כשרון הניתן לרכישה? בהחלט!! מחקרים שונים מצאו את המרכיבים אשר גורמים לאנשים לתפוס אדם כבעל כאריזמה. מרכיבים אלה, רובם ככולם , ניתנים לתרגול ולרכישה.
המרכיב אשר גורם להשפעה המשמעותית ביותר בכל מסר הינו: שפת הגוף! למרבה הצער, לרובנו קשה להתמקד בשפת הגוף שלנו בזמן פרזנטציה, כיוון שאנו עסוקים בתוכן המילולי של המסר. אך למעשה, לתוכן המילולי יש השפעה נמוכה יחסית, של פחות מ-7%, על העברת המסר.
לפיכך, כלל חשוב מאין כמוהו בכל פרזנטציה: התמקדו בשפת הגוף שאתם משדרים! שפת גוף לא טובה עלולה לנטרל את המסר מעוצמתו ותפחית את הסיכוי להשפיע. שפת גוף נכונה עשויה למנף כל מסר, וליצור עוצמה של כאריזמה והשפעה.
המשמעות הקריטית של שפת הגוף בפרזנטציה עלתה לראשונה למודעות בעימות הטלוויזיוני בין הנשיא קנדי לניקסון, בשנת 1960. בסקר שנערך אחריו התגלה כי האנשים שהאזינו לעימות ברדיו, הושפעו יותר מניקסון, ולעומתם האנשים שצפו בעימות בטלוויזיה, הושפעו יותר מקנדי, שהצטיין בשפת גוף כאריזמטית.
אז מהי שפת הגוף המומלצת לפרזנטציה בעלת כאריזמה? הנה כללי ברזל (לגזור ולשמור):
- ידיים: הימנעו מידיים מוסתרות, שלובות, מתעסקות בחפץ, נוגעות בפנים, או נמצאות מתחת לקו המותן. לוו את המסר בתנועות ידיים מותאמות מעגליות, מהפנים החוצה. השתמשו לפחות ביד אחת. נסו לחשוף, ככל האפשר, את פנים כף היד.
- מבט: הימנעו ממבט מושפל, תזזיתי מדי, או מקובע על נקודה אחת. דאגו להביט בעיני האנשים, וכבדו במבט בן מספר שניות כל אחד מהנוכחים בקהל.
- יציבה: הימנעו מהישענות על קיר או שולחן. אל תנועו מהר מדי מצד לצד. עימדו בזקיפות קומה, בראש ישר ובכתפיים רפויות במרכז הטריטוריה המוקצבת לכם. דאגו לנוע מדי פעם במרחב ולהשתמש בכל הטריטוריה שלרשותכם.
- קול: הימנעו מקול מונוטוני, בעל טון נמוך מדי או גבוה מדי. דאגו להתאים את הטון, הקצב ועוצמת הדיבור למסר: מסר חשוב ייאמר לאט ובעוצמה. דאגו לגוון ולשנות את הקול במהלך המסר.
ולכל אלה המפקפקים באם ניתן לשנות שפת גוף של אדם, שרגיל לה כבר שנים, אענה באמירה של הוגה הדעות האמריקאי - ראלף וולדו אמרסון, נואם ידוע ובעל כאריזמה גדולה בפני עצמו: "כשתחזור ותעשה משהו עשרות פעמים, תגלה פתאום שקל לעשותו, לא מפני שהמשימה השתנתה, אלא מפני שתוך כדי העשייה החוזרת ונשנית משהו בך השתנה".
(חלק ג' ואחרון של המאמר יופיע במדור זה בפעם הבאה)
איתי הל-אור, יועץ ניהולי ומנחה בכיר
ב-ZOOZ
מידע על סדנת פרזנטציה אפקטיבית:
כאן (עמ' 19 בחוברת
PDF)
|
המתנה:
מארז מעוצב בצורת עוגה המכיל מגוון מוצרים שימושיים וכיפיים להתחלה
לאחר הלידה!
תכולת המארז: ניתן להרכיב מארזי לידה שונים בהתאם לתקציב מוגדר. במארז
בינוני יש מגבת גוף גדולה ורכה,
בובה רכה צבעונית ומצלצלת,
חיתול מבד צבעוני ורקום,
נשכן קירור,
מסרק ומברשת,
זוג גרביים ושקית אורגנזה המכילה 15 פרליני שוקולד. צבעי המארז - בהתאמה למין הילוד. גובה
המארז כ-40 ס"מ.
למי?
ליולדת ולתינוק. מחיר:
המארזים נעים בין 149 ש"ח ל-339 ש"ח תלוי בגודל המארז
ותכולתו.
להשיג ב:
פרלינה
|