If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 40 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

אֵסי בראב, מנהלת משאבי אנוש, טמבור בע"מ

  • מס' עובדים בחברה: כ- 600 עובדים.
  • מס' עובדים במשאבי אנוש: 4 עובדים.
  • מתמקדים ב: פתרונות צבע איכותיים, ממוקדים לצרכיו האינדיבידואליים של הלקוח.
  • אני בתפקיד: 4 שנים.
  • איך הגעתי לתפקיד: בתחילת הקריירה המקצועית שלי עבדתי בתפקידים שונים בחברת ההייטק "קמטק". התחלתי כמנהלת גיוס ולאחר מכן עברתי להיות מנהלת פיתוח ארגוני והדרכה במשך 4 שנים. בשנת 2004 התחלתי את עבודתי בטמבור כמנהלת משאבי אנוש של אתרי עכו. בתפקידי הנוכחי אני מנהלת משאבי אנוש של קבוצת טמבור המכילה בתוכה את טמבור צבעים ואת חברות הבת: צח, שרפון, טמבורכב וגבס גשר.
  • אוהבת בתפקיד: להיות הפונקציה שמשלבת תמיכה ואכפתיות לצרכי העובד והתפתחותו , יחד עם מקצוענות ניהולית בהשגת יעדי המחלקה.
  • הכי קשה לך בתפקיד: מורכבות תפקיד מנהל משאבי אנוש מעמידה אותי לא אחת במצבים בהם אני נדרשת להחליט החלטות אמיצות לגבי סדרי עדיפויות בתוכניות פיתוח העובדים.
  • המטרות שאני רוצה להשיג בתפקיד:  כמנהלת משאבי אנוש בטמבור אני אמורה להיות שותפה מרכזית בגיבוש, ישום והטמעת אסטרטגיית החברה. תפקידי הוא לאפשר היערכות להתמודדות עם שינויים בסביבה העסקית,יחד עם יצירת בידול עסקי באמצעות תרבות ארגונית המייחדת את המשאב האנושי בחברתנו. לפיכך, אני מנסה לבנות וליישם בשותפות את האסטרטגיה של החברה ולתרגמה ליעדי משאבי אנוש. ובנוסף, להיות הדמות שמחברת את האנשים לארגון, לערכי החברה, לזהות ולייחודיות שלה. בעשייה היום יומית שלי זה בא לידי ביטוי למשל  בפיתוח עובדים והכשרת מנהלים ברוח ערכי החברה ותרבותה.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו:  סדנא בת ארבעה מפגשים לפיתוח מנהלים באגף המכירות שהועברה ע"י ארנון צפריר מחברת אל-טל אשר מלווה את המנהלים בארגון. בנוסף, סדנאות לשיפור השירות והמכירות שהועברו למספר מחלקות ע"י דר' חגית אמיתי.
  • ספר מקצועי מומלץ: "האם שימפנזים חושבים על פרישה" מאת יעקב בורק. הספר הוא אוסף של מאמרים קצרים, בהם כותב המחבר על נושאים שבין פסיכולוגיה לכלכלה.
    ניתן לרכוש את הספר, בין היתר ב- dbook | ibooks.

  • מעוניינים להתראיין? צרו קשר
  • למידע על סדנא אפקטיבית לניהול זמן - כאן (עמוד 15 בחוברת PDF)

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

אני לא הבוס / הווארד ג'ונאס / הוצאת מטר

אני לא הבוס

התפרסם במגזין TheMarker, מרץ 2007, בטור "תולעת ספרי ניהול"
את הטור כותב ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

הווארד ג'ונאס יכול להרשות לעצמו לא לעשות כלום, או לעשות רק את מה שהוא רוצה ובדיוק איך שבא לו. המיליארד בן ה-47, שעדיין עובד קשה כיו"ר תאגיד התקשורת IDT אותו הקים במו ידיו, החליט לכתוב אוטוביוגרפייה חושפנית במיוחד. בספר הוא שוחט פרות קדושות, בלי לעשות חשבון לאף אחד, ותוך עשיית חשבון מפורט עם מי שמתחשק לו. התוצאה היא ספר יוצא-דופן בכנותו, החושף את הנעשה מאחורי הקלעים של עולם העסקים האמריקאי, בדרך שאף אוטוביוגרפייה עיסקית לא העזה לעשות עד כה.

הספר, "אני לא הבוס" שיצא לאחרונה בתרגום עברי בהוצאת מטר, מוביל אותנו במסלול האישי של הווארד אל השגת החלום האמריקאי. המיזם הראשון שהקים, כילד יהודי בברונקס, היה דוכן נקניקיות. כבר אז למד איך לפתח בקפדנות "תבשיל מנצח", ואיך לשתף פעולה עם עסקים סמוכים (השאלת קרח מהבר הסמוך). כבר אז החל לברר מה עוד הלקוחות רוצים (למשל – פרחים), ולעמוד על שלו ולא להתכופף בפני "הרעים" (בעל דוכן מתחרה, שניסה בכוח הזרוע לגזול את מהווארד המיקום המוצלח של הביתן שלו). כבר אז, באו לעזרתו אנשי המאפייה(!), וסייעו לילד הקטן לעמוד על שלו.

לימים, הילד הפך לנער, שהחל להפיק עלוני מידע למלונות בניו-יורק, ולמכור הורוסקופים אישיים בדיוור, ששווקו דרך מודעות בצהובונים. בתקופת לימודי הקולג' שלו, בהרווארד, הוא כבר המציא מוצר חדש, "עצי בונסאי תינוקות", שפורסמו בחשיפה חסרת תקדים והובילו לריקון מלאי השתילים של כל המשתלות בפלורידה ובקליפורנייה(!). באותה תקופה, הוא שיתף שוב פעולה עם המאפיה, כי רק דרכם ניתן היה להשיג מחירים סבירים לרכישת מודעות במגזינים שונים.

אחרי סיום הקולג', ואחרי שנים של עבודה קשה ונסיעות מתישות בעיסקי הפצת עלונים, עלה הווארד על הרעיון שהפך אותו למיליארדר. הוא פיתח טכנולוגייה שמאפשרת לקצץ את העלות הגבוהה של שיחה בינלאומית לארה"ב, ולדבר בתעריף "ההפוך", כלומר מארה"ב לחו"ל, שהיה אז זול בכ-50%. חברת התקשורת אותה הקים, IDT, הפכה אותו למיליארדר, לא לפני שכמעט פשטה רגל בבורסה תוך נסיונות השתלטות עויינים.

הווארד הוא אוטודידקט שפיתח את התובנות העסקיות והמוסריות שלו בכוחות עצמו. תובנות אלה משולבות לאורך כל הספר, ומפתיעות שוב ושוב ברעננות ובחדות שלהם. כך למשל, הוא מסביר מדוע הוא מעדיף לבחור עובדים שנכשלו כישלון חרוץ (כישלון או הצלחה תלויים בעיקר במזל, ולכן דווקא אנשים שהעזו ונכשלו משתלם לדבריו לגייס). הווארד מתאר בספרו גם איך השלים את השכלתו העיסקית תוך עיון בפרוטוקולים בני 50 שנה דווקא של חברה כושלת שרכש. הידע שנאגר שם במהלך שנים, סייע לו להבין בין היתר איך להנפיק חברה, ואיך להתייעל דווקא בעזרת הלקוחות הנאמנים, אלה שנשארים למרות שלא משקיעים בהם ולמרות שנותנים להם שרות גרוע.

הווארד לא חוסך בספרו ביקורת מהאליטות והקליקות האמריקאיות, מהאוניברסיטאות היוקרתיות, ומהארגונים המסחריים הגדולים. הוא מתאר את המנגנונים בהם הם מנציחים את עצמם ואת כוחם, את הקושי של אאוטסיידרים כמותו להשתלב בהם, ואת הניוון לו הם צפויים כשהם כן מצליחים להשתלב. מצד שני, הוא לא מהסס לרדת גם על עצמו, להודות בכשלונות העיסקיים, ובהצלחות שקרו לו רק במקרה. הוא גם חושף את המשבר הנפשי הגדול שעבר, ואת הקושי להחלץ מהדיכאון הקליני בו לקה לפני שנים אחדות. כבונוס - בספר מתוארת גם השקפת עולמו של הווארד כאיש עסקים יהודי מאמין. ההסבר שלו על קיום האלוהים (גם במהלך השואה) הוא מאלף.

זוהי ככל הנראה האוטוביוגרפייה האישית ביותר, והפחות צבועה שנכתבה אי-פעם על-ידי איש-עסקים אמריקאי, ובזה עיקר כוחה. בנוסף, ההומור החם והאנושי של המחבר, והסיפורים על רגעי המפנה בעסקים שלו, הופכים את הספר למרתק וסוחף (למעט במספר קטעים "פילוסופיים"). כל מי שיקרא את הספר יוכל למצוא בו מספר לקחים שימושיים וחשובים, ולחדור מתחת לפני המעטפת של החברה האמריקאית. התולעת חצתה את הספר בין לילה, השכילה, ונהנתה מאוד. גם אתם מוזמנים.

  • להשיג ב: ibooks | bookme
  • לרשימת ספרים מומלצים נוספים: ראו כאן.
  • למידע על סדנת ניהול תהליכי שינוי: ראו כאן (קובץ PDF)
  • להתאמה אישית של ספר לבעיות ניהוליות: יש לכם בעיה ניהולית ואתם מחפשים את הספר המתאים? נשמח להמליץ לכם - מתוך מאות הספרים שקראנו. לקבלת השרות (בחינם)  לחצו כאן.

חדש ב-ZOOZ

עדכונים מהנעשה אצלנו

ניהול רזה- Lean Management 
איך להתייעל, אבל גם בעיני הלקוחות?


כשרוצים להתייעל, עושים זאת לרוב על מנת לחסוך עלויות ולהגדיל רווחיות. אבל התייעלות שכזאת עלולה לפגוע בשביעות רצון הלקוחות. לדוגמא - איחוד של שתי מחלקות יכול להוביל לכך שמנהל לקוחות מסויים עבר לתפקיד חדש או פוטר, והלקוחות שהיו רגילים לעבוד איתו עשויים להתרעם על כך. גישת הניהול הרזה (Lean Management) מאפשרת להתגבר על קשיים כאלה, שכן היא מכוונת להתייעלות שיש לה ערך ותועלת גם בעיני הלקוחות.

סדנאות ותהליכי ניהול רזה מוצעים כעת ללקוחות ZOOZ, ומנוהלים ע"י פרופסור יעקב קדם, מבחירי המרצים והמומחים לנושא ניהול התפעול והאיכות בישראל. ניתן להזמין הרצאה או יום עיון בנושא, בהם לומדים על ניהול רזה, ניתוח זרימת הערך בארגון, השגת שיפור מתמיד בעזרת Kaizen, ועוד. בנוסף, ניתן לקחת תהליך ליווי מתמשך, שמטרתו התייעלות בבד בבד עם הגברת שביעות רצון הלקוחות.

  • לפרטים נוספים על סדנאות ותהליכי Leam Management: ראו כאן (עמ' 24 בחוברת PDF).

נקודת חן

מקום טוב לפעילות ארגונית

פעילות OUTDOOR בעקבות המקורות

נאות קדומים | 08-9770777 |  למידע נוסף

מה? שמורה לאומית ליד יער בן-שמן עם נופים מרהיבים ומתקנים מתקופת התנ"ך.
למה? בגלל הטבע ושלל ההפעלות שמציעים בשמורה.
למי? לחברה הרוצה לערוך פעילות אאוטדור בשילוב רעיית כבשים, שייט רפסודות, בישול תנ"כי, ארוחות באוהלים ועוד.
כיבוד: הפעילות כוללת כיבוד מהמגוון המוצע בתפריט.
מחיר: המחיר נקבע בהתאם למשך הפעילות והכיבוד שהוזמנו ונע בין 2200 ש"ח ל- 4900 ש"ח לקבוצה של עד 22 משתתפים. 

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.