|
מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית |
09-9585085 | [email protected] |
www.zooz.co.il |
| גיליון מס. 37 |
שלום!
אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.
עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.
השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.
אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.
קריאה מהנה!
צוות ZOOZ
|
פרופיל
קרא על מנהלים בתחום בחברות
אחרות |
דפנה מיכאלי, סמנכ"לית משאבי אנוש,
חברת ICQ |
- מס' עובדים בחברה: כ-
100 עובדים.
- מס' עובדים במשאבי אנוש: 2
עובדים.
- מתמקדים ב: פיתוח והפצה של תוכנת מסרים
מיידיים לשוק הבינלאומי.
- אני בתפקיד:
7.5 שנים.
- איך הגעתי לתפקיד:
בתחילת הקריירה המקצועית שלי עבדתי במשך 7 שנים
בחברת עורק (כיום אמדוקס) בתפקידים שונים, כאשר האחרון מביניהם היה
מנהלת גיוס. תוך כדי עבודתי בעורק השלמתי את לימודי התואר הראשון
בפסיכולוגיה וסוציולוגיה (האוניברסיטה הפתוחה). בהמשך עבדתי במשך
שנתיים וחצי כמנהלת משאבי אנוש בתדיראן תקשורת, ולאחר מכן הגעתי ל-
ICQ.
- אוהבת בתפקיד:
את תחום גיוס עובדים חדשים. היכולת לפגוש בנאדם ולהתרשם ממנו במשך שעה אחת
בלבד ולנבא את התאמתו לתפקיד הספציפי, זו המומחיות שלי ואחת האהבות
הגדולות שלי. כל אדם הוא עולם חדש ופנים חדשות. בנוסף, אני אוהבת את
השינוי ואת ההתפתחות שתחום משאבי האנוש עובר בשנים האחרונות, באופן
שמחבר את התחום לכל אספקט אסטרטגי וטקטי בו החברה עוסקת. לתחום ה- HR
אצלנו ניתן מקום מרכזי, ואנו מעורבים בכל תהליך אסטרטגי
המתרחש בחברה - החל מהצעד הראשון ועד ההגשמה.
- הכי קשה לך בתפקיד:
לפתור משברים בינאישיים.
- המטרות שאני רוצה להשיג בתפקיד: ברמת העובדים - למקסם
את היכולות האישיות של כל עובד ועובד ולהביא אותן לידי ביטוי בצורה
הנכונה ביותר. ברמת המנהלים - לתמוך ולעזור למנהלים להגיע ליעדים
המקצועיים והעסקיים שלהם.
- סדנאות אפקטיביות שעברנו:
קורסי ניהול שהועברו לראשי צוותים ולהנהלת
ביניים ע"י קובי ישראלי ושאול נחמקין היו ונותרו אפקטיביים עבורנו,
ואפשרו לנו לבנות את שכבות הניהול ולתת להם כלים לניהול. בנוסף,
לפני מספר חודשים ערכנו יום כיף מצוין לעובדים, שהשיג את המטרה שהוצבה
-
היכרות וחיבור
בין אנשים ממחלקות שונות. יום הכיף אורגן ע"י חברת "רענן בשטח".
- ספר מקצועי מומלץ:
"שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", מאת
סטיבן קובי, הוצאת מטר. הספר מציג תפיסת חיים המשפיעה על התפקוד
המקצועי והאישי כאחד. בספר מובאות 7 פרדיגמות לאפקטיביות אישית
ומקצועית, והוא מלווה בדוגמאות קטנות וקונקרטיות מחיי היום יום.
ניתן לרכוש את הספר, בי היתר ב-
dbook | ibooks.
-
מעוניינים להתראיין?
צרו קשר
-
סדנת ניהול זמן
(עמוד 15 בחוברת PDF)
-
ניהול
זמן או בזבוז זמן? - מאמר על סדנת ניהול זמן אפקטיבית במיוחד
|
ספרים רבותי
ספר שמומלץ לקנות
למנהלים |
צעד קטן לשינוי גדול / ד"ר רוברט מאורר / הוצאת אגם |
התפרסם במגזין TheMarker,
אוגוסט 2007, בטור "תולעת ספרי ניהול" את הטור כותב
ארי מנור,
מנכ"ל ZOOZ
מהי הדרך הטובה ביותר לחולל שינוי גדול ומהותי בהתנהגות שלנו? אבולוציה או רבולוציה? שינויים קטנטנים לאורך זמן או שינוי מהיר וקיצוני?
קָאיזֵן, שיטת הצעדים הקטנים לשיפור מתמיד, מצדדת באפשרות הראשונה. על פי שיטה זו, שינוי גדול צפוי לעורר התנגדות גדולה, ולכן עדיף להתחיל בקטן.
שיטת הקָאיזֵן (kaizen) מוכרת לנו אולי בהקשר תעשייתי. השיטה יושמה
לראשונה, ובהצלחה מרובה, דווקא בארה"ב, בעת המרוץ להתחמשות במהלך מלחמת
העולם השנייה. היפנים, שהפסידו במלחמה זו לארה"ב, רכשו כבוד רב
לאמריקאים שניצחו אותם. לכן, כשהם החלו לשקם את ארצם מנזקי המלחמה,
ולפתח את התשתית התעשייתית שנהרסה כליל ביפן, הם אימצו בחום את שיטת
הקָאיזֵן. היפנים עשו זאת בהצלחה רבה עד שברבות הימים הם התעשייה
היפנית הפכה למובילה העולמית, וקָאיזֵן נחשבת עד היום כשיטה יפנית לכל
דבר.
ספרו של ד"ר רוברט מאורר, "צעד קטן לשינוי גדול", מרחיב את היריעה, ומראה לנו כיצד ניתן להשתמש בקָאיזֵן על מנת לשנות את התנהגותנו האישית, את ההרגלים שלנו, את מעשינו היום-יומיים. המחבר, שהינו רופא במקצועו, סייע למטופליו לעבור לאורח-חיים בריא יותר בעזרת סידרה מדודה של צעדים קטנים וכמעט בלתי מורגשים. כך לדוגמא, במקום לדרוש ממטופלת הסובלת מהשמנת יתר לבצע התעמלות אירובית יומית במשך חצי שעה, ד"ר מאורר העדיף להטיל עליה מטלה קלה יותר. בתור התחלה, הוא ביקש ממנה לבצע הליכה יומית במשך דקה אחת בלבד (!) תוך צפייה בטלוויזיה. זו הייתה מטלה קלה ולא מאיימת, ולכן המטופלת הצליחה לעמוד בה, ובדרך זו גם השתפרה תחושת המסוגלות שלה. לאט לאט, תוך מספר חודשים, היא ביצעה מטלות קשות וארוכות יותר, עד שהצליחה לקיים פעילות אירובית מלאה, ושיפרה את בריאותה.
בספר מפורטות שש אסטרטגיות ליישום אישי של קאיזן:
- לשאול שאלות קטנות (איזה צעד
קטן אפשר לעשות לקראת השגת היעד שלך?).
- לחשוב מחשבות קטנות (דמיון מודרך "בקטן": דמיין שאתה מבצע מטלה
קטנה אחת בהצלחה, למשל – זורק וקולע לסל).
- לבצע פעולות קטנות (כפית קפה פחות בכל יום, על מנת להיגמל מקפה).
- לפתור בעיות קטנות (לעצור מתפלחים לרכבת, במקום להתמקד רק בפשיעות חמורות) .
- להעניק תגמולים קטנים לעצמך ולאחרים (שתי דקות של עיסוי כף הרגל כתגמול לבן-זוג שלא עישן אחרי הארוחה).
- לשים לב לפרטים הקטנים (למשל – חפש סביבך רגעים של שמחה).
הספר "צעד קטן לשינוי גדול" קל לקריאה, ממחיש את האסטרטגיות המוזכרות בו בדוגמאות מאירות עיניים, ובין שורותיו ניכרים החום האנושי ואהבת האדם של המחבר. אפילו הפורמט של הספר, עם עמודים בגודל קטן ויוצא דופן, הוא פורמט ידידותי הממחיש את יתרון הקוטן. תולעת ספרי הניהול נגסה בספר נגיסות קטנות, ונהנתה מאוד. כעת תורכם. דמיינו שאתם אוחזים בספר. קוראים בו עמוד אחד בכל יום. שמים לב לפרטים הקטנים. נהנים. משתנים לאט, אבל בטוח.
ibooks |
dbook
רשימת ספרי ניהול מומלצים
סדנת ניהול תהליכי שינוי (קובץ
PDF)
התאמה אישית של ספר לבעיות ניהוליות: יש לכם בעיה ניהולית ואתם מחפשים את הספר המתאים?
נשמח להמליץ לכם על ספר שיוכל לסייע - מתוך מאות הספרים שקראנו.
|
חדש ב-ZOOZ
עדכונים מהנעשה אצלנו |
ריענון שורות איזה
אנשים הצטרפו לאוטובוס שלנו? |
תחל שנה וברכותיה. לאחרונה הצטרפו לצוות
שלנו מספר יועצים נהדרים, ומכיוון ש-ZOOZ
נבנית מאנשיה, ומדובר באנשים באמת מיוחדים, הפעם נספר לכם עליהם:
נטע וינריב היא יועצת אסטרטגית ושיווקית, המתמחה בליווי מיזמים
טכנולוגיים מול לקוחות B2B ברחבי העולם.
לנטע ניסיון של למעלה מעשר שנים בשיווק ופיתוח עסקי, בעיקר של מיזמי
הייטק בתחום התקשורת, לרבות ב-Comverse, ב-Surf,
ב-CTI2, וב-Speedwise.
היא בוגרת הנדסת תוכנה וחומרה בטכניון, ותואר
MBA מ-INSEAD (פונטינבלו,
צרפת). לנטע יכולת מדהימה לסייע לאנשים בעלי מוכוונות טכנולוגית
(מהנדסים, אם לא הובן...) להבין את הלקוחות ואת השווקים בהם הם פועלים
(להיכנס לראש שיווקי), ולפתח תוכנית עבודה מעשית לשיווק טכנולוגיות
חדשניות. אפילו אנשי "Hard Core"
טכנולוגיים שפוגשים את נטע הופכים למעריצים מושבעים שלה.
יוסי בר-נחום הוא יועץ ארגוני, המתמחה
בתהליכים חוצי-ארגון ובפיתוח מנהלים. אחרי קריירה של 15 שנים ויותר
בארגונים גדולים (HR Business Partner
באינטל, מנהל מח' מדעי ההתנהגות באגף פיתוח מנהלים והדרכה בבזק, מנהל
משאבי אנוש סופרוויזור ויועץ בבית-הספר לפיתוח מנהיגות של צה"ל), יוסי
"חצה את הגבולות" לפני כשנה, ובחר לעבוד כיועץ חיצוני ועצמאי. יוסי
מביא איתו קסם אישי רב, חום אנושי, ורעב גדול לפגוש אנשים ולעזור להם.
למרות הרזומה המכובד שלו, יוסי תמיד שמח לסייע לכל ארגון - גדול כקטן,
ולכל עובד - בכיר כזוטר. פשוט אוהב אנשים, ככה זה.
ואחרונה ובהחלט חביבה ("ארי, למה אני
אחרונה?" "כי את האחרון זוכרים, יקירתי"):
ענבל ונגר - חוזרת אלינו, ובגדול. ענבל היא יועצת ארגונית
מוכשרת ומנחה מהטובות שיש, ועבדה אצלנו ב-ZOOZ
מספר שנים לפני שהצטרפה ללקוח שלנו (פריגו ישראל, לשעבר אגיס)
כמנהלת פיתוח ארגוני. אחרי מספר שנים בתפקיד זה, במהלכו ניהלה כל שינוי
ארגוני גדול שניתן להעלות על הדעת - מיזוג עם חברה גלובאלית, הטמעת
מערכת SAP, ועוד - היא חוזרת כעת, מיוזמתה,
להיות יועצת ארגונית עצמאית. ענבל מתמחה לא רק בניהול שינויים ארגוניים, אלא גם במנהיגות, ובפיתוח מנהלים, הנהלות
וצוותים. לענבל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת מאונ' חיפה, ותואר שני
בהצטיינות בניהול (אונ' ת"א). היא גם מאמנת עיסקית מוסמכת. הסדנאות
שענבל מעבירה מקבלות פעם אחר פעם משובים מושלמים, אבל היא מעדיפה ללוות
תהליכים, ובכך לתרום בצורה משמעותית יותר לארגון שלכם.
אז זהו. עד כאן על היועצים החדשים שלנו.
כיף להתחיל איתם שנה חדשה. גם
אתם מוזמנים ליהנות מהם. |
נקודת חן
מקום טוב לפעילות ארגונית |
סדנת חזון על גג העולם |
על גג העולם |
054-6997767, 054-7711168 |
למידע נוסף
מה?
אולם לאירועים רבי משתתפים על גג בנין עזריאלי בקומה 49.
למה?
אין כמו הנוף מהחלונות לפתוח את הראש ואת הלב. למי?
לחברה הרוצה להפיק אירוע מרשים ל- 150 משתתפים ומעלה (למשל הטמעת חזון
וערכים).
כיבוד: הפעילות כוללת כיבוד מהמגוון המוצע
בתפריט.
מחיר: המחיר נקבע בהתאם לכיבוד שהוזמן ונע בין 120 ₪
ועד 250 ₪ לאדם. |
מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית |
09-9585085 | [email protected] |
www.zooz.co.il |
להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.
| |