If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 17 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 1 | מחפשי עבודה - 103 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 18 | מחפשי עבודה - 345 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 1 | מחפשי עבודה - 95 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר ב-3 החודשים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 18/7/2005 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

www.marketingteacher.com

אנשי HR נדרשים לתמוך באסטרטגיה העסקית, ולדעת גם לשווק מסרים בתוך הארגון. האתר marketingteacher.com יכול לסייע בכך. האתר מכיל שפע של שיעורים ומצגות בחינם בנושאי אסטרטגיה ושיווק. השיעורים כוללים הסברים בהירים ותרשימים, וכן דוגמאות לשימוש בכלים הנלמדים לניתוח ארגונים אמיתיים. אם ברצונכם ללמוד כלים בסיסיים באסטרטגיה ושיווק בעצמכם, או להכין הדרכה בנושאים אלו, תוכלו להיעזר בחומרים שבאתר בקלות ובמהירות.

לשם דוגמא, אתם מוזמנים להתנסות בשיעור על כלי הניתוח PEST, שמאפשר לבחון את סביבת המאקרו האסטרטגית והשיווקית. הכלי מאפשר לבחון בצורה שיטתית את ארבעה תחומים שיש להם השלכות על האסטרטגיה:

  1. Political: שאלות אודות יציבות הסביבה הפוליטית, שינויים פוליטיים, מדיניות כלכלית, ועוד.
  2. Economic: תהליכים מאקרו כלכליים, לרבות מגמות במדדי תוצר לאומי, ריביות ותעסוקה.
  3. Sociocultural: התפתחויות דמוגרפיות (כמו ילודה או הגירה), מגדר, תרבות פנאי, יחס לעבודה וכדומה.
  4. Technological: רמת ההתפתחות הטכנולוגית וההשכלה הטכנולוגית, חדירת חידושים טכנולוגיים, ועוד.

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

לוקחים אחריות על הסגנון

  • הבעייה: איך מסייעים למנהל לקחת אחריות על התקשורת עם עובדיו?
  • הפתרון שלנו: בסדנת סגנונות ניהול שאנו מעבירים, המסר העיקרי הוא שהאחריות על תקשורת זורמת של מנהל עם עובדיו היא, רובה ככולה, בידיו של המנהל. לשם כך, המנהלים לומדים לזהות במהלך הסדנא ארבעה סוגים שונים של מצבים ניהוליים, שלכל אחד מתאים סוג תקשורת אחר (משימתי, חברתי, משלב, או רגוע). בהמשך נדרש כל מנהל לנהוג כזיקית - כלומר לנטוש את סגנון התקשורת האופייני לו (זה שאיתו הוא מרגיש הכי נוח), ולתקשר בסגנון אחר, בהתאם למצב הניהולי איתו הוא מתמודד. במהלך הסדנא מתרגלים המנהלים דווקא סגנונות תקשורת שאינם רגילים אליהם, כדי שיוכלו להפעיל אותם כשהמצב יחייב זאת. לאחר שהבינו איך לשנות סגנונות, קל יותר למנהלים לנהל תקשורת טובה יותר עם עובדיהם, ולקחת על כך אחריות מלאה.
  • מאמר "המנהל כזיקית": ראה כאן.
  • למידע נוסף על סדנת סגנונות ניהול: ראה עמוד 13 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים.
  • מאמרים נוספים על הדרכה אפקטיבית: מופיעים כאן.

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית לאורח מחו"ל

שעון מגן דוד

המתנה: שעון אמנותי בצורת מגן דוד, העשוי מחומרים ממוחזרים.
מחיר: 157 ₪ בתוספת דמי משלוח.
להשיג ב: אתר www.surpriseli.com.
 

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.