If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

      | גיליון מס. 16 |


שלום!

אנו שמחים לשלוח לכם גיליון חדש של תְּזָזִית.

עלון תְּזָזִית נשלח מידי חודש כשרות חינם לכששת אלפים מנהלי משאבי אנוש והדרכה.
העלון מכיל מדורים מתחלפים עם המלצות, טיפים וראיונות, ואינו מכיל פירסומות.

השתדלנו לקצר, מתוך הנחה שזמנכם יקר והמלאכה מרובה.
למעוניינים בהרחבות הוספנו קישורים למאמרים ולמידע רלוונטי.

אנו מקווים כי תמצאו את העלון שימושי. נשמח לקבל תגובות והצעות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

רחי ורטהיימר, סמנכ"ל משאבי אנוש, פלאפון

  • מס' עובדים בחברה: 5100
  • מס' עובדים בחטיבת משאבי אנוש: כ-90, הכוללים גם כ-30 מדריכים ומרכז אבחון פנימי
  • מתמקדים ב: שירותי תקשורת סלולרית, לרבות ציוד קצה, זמן אוויר ושירותי תוכן
  • אני בתפקיד: שנתיים וחצי
  • איך הגעתי לתפקיד: כשהייתי בת 27 אמרתי שאהיה סמנכ"ל משאבי אנוש של חברה גדולה, ומשם זה התחיל. מילאתי תפקידים רבים, ביניהם מנחת סדנאות במכון לפריון העבודה, רכזת כח אדם בכור תעשיות (עם אחריות על 30 מפעלים), וראש מנהל סגל פיתוח משאבי אנוש בכור. הייתי יועצת ארגונית פנימית של נעמ"ת, במשך 3 שנים, תפקיד שהתאים למחוייבות שלי לילדי. חזרתי לחברה מקבוצת כור - טלרד, שם הייתי מנהלת פיתוח ארגוני במשך 3 שנים ואחר-כך מנהלת משאבי אנוש במשך שנתיים. בשנתיים הבאות הייתי סמנכ"ל משאבי אנוש עולמית בטסקום. אז שיניתי כיוון והייתי יועצת ארגונית עצמאית במשך שנתיים, והעברתי סדנאות ותהליכי אימון. כאשר קיבלתי את ההצעה מפלאפון לא יכלתי לסרב. יש לי תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בהתנהגות ארגונית. התחלתי גם תואר שלישי ועזבתי לפני בחינת ההתמחות.
  • אוהבת בתפקיד: את המגע האישי עם האנשים. כאשר אדם נכנס מתוסכל, כועס ופגוע, ויוצא עם אפשרות של עשייה והבנה שבעצם הכל אפשרי, גם ברמת הפרט וגם ברמת קבוצת העבודה. אני אוהבת את היצירה של דברים חדשים. מכיוון שאנו בשוק תחרותי ודינמי מאוד, השיפור המתמיד בתחום משאבי האנוש הוא הכרחי להשגת היעדים.
  • הכי קשה בתפקיד: כאשר יש תקופה של תחרות וגזרות שמשפיעות על ההכנסות של הארגון. פלאפון נדרשת לשפר תהליכים ולקצץ בהוצאות וזה אומר, בין השאר, תקציבים מועטים למשאבי אנוש, וזה מתסכל. אז צריך ליצור דברים חדשים, שאינם עולים כסף רב. אני מאמינה שיש גבול של חוסר נתינה מצד הארגון אותו העובדים מוכנים לקבל בתנאים אלו, וצריך להשכיל ולמצוא את המינון הנכון.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: למרות שהחברה ותיקה היא צמחה מהר בשנים האחרונות והתחזקה. האתגר שלי הוא שיהיו לנו את כל המערכות המיחשוביות והתהליכים יעבדו בצורה משומנת, כדי שיתמכו בתהליכים המהירים מתוך הסתכלות קדימה.
    אישית, בכל שנות עבודתי הרבות (כ-20), למדתי לאורך השנים שמאוד חשובה האסטרטגיה הארגונית, התרבותית, התהליכים, תוכנית העבודה והעמידה ביעדים, אך התובנה החשובה היא שכל אלו מותנים ברגשותיהם ובמערכות היחסים של כל אחד מהעובדים בארגון. בסופו של יום אלו הם שיוצרים את התוצאות, לטוב או לרע! ואז, חשבתי איך בעצם אוכל להעביר את המסר החשוב הזה לכמה שיותר אנשים: איך יוצרים יחסים זורמים ואיכותיים - במקומות העבודה, בצוות, בבית, בין החברים וכדומה. לפני כשנתיים, בעת טיסה מניו-יורק לישראל נפלה עלי ההשראה לכתיבת הגישה. היום לאחר שנתיים - אותה כתיבה הפכה לספר.
    • לרכישת הספר של רחי, "לרא(ע)ות את הכבשים - דרך לפריצת דרך במערכות יחסים", בהוצאת כותרות: ibooks | dbook
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו: אנחנו עושים הרבה מאוד הדרכות, בעיקר פנימיות. דברים רבים אחרים נעשים על ידי יועצי הבית שלנו שעושים דברים מותאמים לנו.
  • ספר מקצועי מומלץ: בעבר חשבתי שתרבות, פוליטיקה ותהליכים זה הכי חשוב. היום, לאחר 20 שנה, אני מבינה שהכי חשוב זה להבין את האדם ברמת המיקרו, אחרת אנחנו מפספסים את ההון שגלום בו. לכן הספרים הם מכיוון של להכין את נפש האדם, רגשותיו וחוויותיו.
    א. דניאל גולמן, ריצ'ארד בויציס ואנני מק'קי - "המנהיגים החדשים".
    ב. טארה בנט-גולמן - "אלכימיה רגשית - כיצד נוכל להקשיב ללב ולחולל שינויים מרחיקי לכת בחיינו".
    • לרכישת הספר "המנהיגים החדשים ": ibooks | dbook וראה גם המלצה בעלון תזזית 13
    • לרכישת הספר "אלכימיה רגשית ": bookme
       
  • לתגובות: [email protected]
  • למידע על סדנת אינטליגנציה רגשית בעבודה: ראה עמוד 9 בחוברת סדנאות פיתוח עובדים.

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

על הניהול כמקצוע / פיטר דרוקר / הוצאת מטר

נושא: ניהול - מיומנויות וידע
מסר: ניהול טוב פרושו התמקדות במעט מאוד דברים חשובים באמת, תוך בחינת המציאות כפי שהיא כעת, ולא כפי שיכלה להיות, או כפי שאומרים עליה שהיא.
ערך: אוסף מאמרים שהקדימו את זמנם, מאת הוגה הדעות הניהולי הנחשב והפורה ביותר בעולם: על מיומנויות ניהול הכרחיות, ועל הדרכים בהם מידע משנה את המבנה הארגוני.
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא

להשיג: במחסני ספרים מוזלים או בחנויות ספרים משומשים (התפרסמו גם ספרים חדשים יותר של פיטר דרוקר בעברית, אך אנו ממליצים בחום להתחיל דווקא מספר זה).

  • לרשימת ספרים מומלצים נוספים: ראה כאן.
  • למידע על סדנאות פיתוח מנהלים: ראה כאן.
  • חדש! - התאמה אישית של ספר לבעיות ניהוליות: יש לכם בעיה ניהולית ואתם מחפשים את הספר המתאים? אנחנו נמליץ לכם מתוך מאות הספרים שקראנו - לחץ כאן.

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

ניהול תהליכים עסקיים (BPM)
כלים לקידום צמיחה בארגון דרך חדשנות תפעולית

  • מיועד ל: מנהלים בכל שכבות הארגון, מנהלי תפעול, ייצור ומערכות מידע, ולעתודה ניהולית
  • המטרה: הקניית מיומנויות לניהול אינטגרטיבי של תהליכים ארגוניים, תוך יישום ראשוני
  • התהליך: במסגרת סדנא זו לומדים איך לקדם צמיחה בארגון בעזרת חדשנות תפעולית. מוצגים כלים ומודלים למדידה ואינטגרציה של תהליכי עבודה עסקיים והאפשרויות לשילוב מערכות מידע מתקדמות לניהולם. בעקבות הסדנא ניתן לקיים ליווי וייעוץ ארגוני וייעוץ טכנולוגי, והתאמת מערכות מידע בארגון לתמיכה בתהליכי ליבה, בשילוב עם חברת Addwise Infomanage.
  • היתרונות: שימוש נכון בניהול תהליכים עסקיים עשוי לחסוך כסף רב לארגון ולהפוך את פעולות הארגון לממוקדות ויעילות ביותר. השילוב של למידה עם תחילת היישום בתהליכים אמיתיים של הארגון מוביל לשיפור מהיר ולהשלכות מעשיות מיידיות.

  • מידע נוסף: ראה עמוד 23 בחוברת סדנאות פיתוח מנהלים

נקודת חן

מקום טוב לפעילות ארגונית

בית הויס

באזל 16, פינת רחוב שלווה, הרצליה פיתוח | 09-9576377 | מידע נוסף

מה? חדר הדרכה גדול וחדר הדרכה קטן, גן ירוק ושקט, ופשטות נעימה.
למה? מתאים להדרכות ולישיבות באווירה צנועה ושלווה, ומחמם את הלב כי עושים מצווה (השכרת החדרים מממנת אירוח ופעילויות במקום למשפחות במצוקה).
למי? חדר גדול - עד 35 בסידור ח' (או 90 בשורות) ולקבוצה קטנה בחדר הקטן.
כיבוד: החל מקפה ועוגה ועד ארוחות ביתיות, המבושלות במקום מכל הלב.
שירותים: מקרן, וידאו, TV, לוח מחיק, פליפצ'ארט.
המחיר: תלוי במשך האירוע ומספר המשתתפים, בתפריט ובשימוש בשירותים השונים.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | www.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.