If you can't read this, an online version is available here

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | training.zooz.co.il

      | גיליון מס. 05 |


שלום!
אנו שמחים לשלוח אליכם את הגיליון החמישי של תזזית.
עלון זה מוגש כשרות לעוסקים בתחום משאבי האנוש וההדרכה.

תזזית נשלח אליכם אחת לחודשיים, ואינו מכיל פירסומות.
ההמלצות המופיעות בעלון מבוססות על טעמנו האישי בלבד.

אנו מקווים כי תמצאו את הגיליון החדש שימושי ומהנה.
נשמח לקבל תגובות, שאלות, הצעות והמלצות.

קריאה מהנה!
צוות ZOOZ


פרופיל

קרא על מנהלים בתחום בחברות אחרות

דליה קרייר, מנהלת משאבי אנוש,מוצרי מעברות בע"מ

  • מס' עובדים בחברה: 170 (כולם בישראל) 
  • מס' עובדים במחלקת משאבי אנוש: אחד וחצי!
  • מתמקדים ב: מטרנה (מזון לתינוקות), בונזו (מזון לכלבים), רכיבי מזון ותחליפי חלב. 
  • אני בתפקיד: 6 שנים.
  • איך הגעתי לתפקיד: למדתי לימודי BA בהיסטוריה וקולנוע. הייתי מחנכת ומורה להיסטוריה בתיכון. המנכ"ל הקודם, שהכיר אותי, פנה אלי וגייס אותי לתפקיד, שהיה בהתחלה רכזת כוח-אדם והתפתח להיות מנהלת משאבי-אנוש, עם כל המהות והמשמעות הנגזרת מכך. במהלך עבודתי כאן השלמתי תואר שני בניהול משאבי-אנוש, באוניברסיטת דרבי.
  • אוהבת בתפקיד: מאוד אוהבת את תחום ההדרכה, כי יש לו עומק תוכני והוא יכול לכוון ולהשפיע על תהליכים בארגון. אוהבת את הנגיעה באנשים. את יכולת ההשפעה על התרבות הארגונית ועל תהליכי העבודה.
  • הכי קשה בתפקיד: זה שצריך כל הזמן להוכיח את ה-ROI. קשה גם שכולם "מבינים" במשאבי-אנוש, ויודעים להגיד לי איך לעשות דברים טוב יותר.
  • המטרות שאני רוצה להשיג: הפיכת מנהלי-הקו למנהלי משאבי-אנוש. אני רואה בתפקידי תפקיד של יועצת המסייעת למנהלים בארגון להפוך למנהלים של ההון האנושי.
  • סדנאות אפקטיביות שעברנו:  מדידת איכות השרות, ע"י רפי גומל מחברת ALD. 
  • סדנאות מיותרות לדעתי:ניהול זמן

אנושומטריה

בדוק את רמת הביקוש בישראל למקצוע שלך

דו"ח משרות בחברת מנפאואר

  • מנהלי כ"א     | משרות פנויות כיום - 4 | מחפשי עבודה - 33 |
  • רכזי כ"א       | משרות פנויות כיום - 5 | מחפשי עבודה - 109 |
  • מנהלי הדרכה | משרות פנויות כיום - 1 | מחפשי עבודה - 23 |
    • מחפשי עבודה = מועמדים שפנו למנפאואר בחודשיים האחרונים ולא עברו השמה
    • נלקח מתוך מאגר מנפאואר, המעודכן לתאריך 30/10/2003 
    • המאגר מכיל גם מחפשי עבודה שמצאו עבודה אך טרם עדכנו את מנפאואר

ספרים רבותי

ספר שמומלץ לקנות למנהלים

סיפור על שני עובדים ומנהל שרצה להצליח / כריס בארט / הוצאת פקר

נושא: מוכוונות לשירות לקוחות, הטעמת חזון ארגוני
מסר: ללא השקעת זמן ומאמץ ניהולי, חזון ישאר תוכנית מגירה בלבד
ערך: שיפור בעמדות ובתפקוד של נותני שרות, בארבעה שלבים:
       לימוד החזון, הבנת חשיבותו, רכישת כלים ליישומו, ומדידת הביצועים.
קריא:
שימושי:
= מאוד מאוד = ככה ככה = לא ולא
להשיג ב: ibooks | dbook

כיכר אתרים

אתר ששווה לבקר בו

www.jimcollins.com

ג'ים קולינס, בעבר פרופסור מסטנפורד וכיום חוקר פרטי במכון על שמו, מתמקד בחקר ארגונים מצטיינים: מה מייחד אותם, ואיך ארגון טוב הופך למצוין. ספריו, לנצח נבנו, ומאוחר יותר גלגל התנופה, זכו להצלחה ניכרת גם בישראל, ניפצו הרבה מוסכמות מקובלות, והנם מהחשובים ביותר שנכתבו על ניהול. באתר שלו, שיכול להוות דוגמא לאתר אינפורמטיבי, ניתן לקרוא מאמרים חדשים שהוא פרסם לאחרונה, להכיר ולהבין עקרונות שהוא גילה, ולהכנס לעובי הקורה עם מקורות נוספים ופירוט על מחקרים מדעיים שהוא כתב.

למי שכבר קרא את גלגל התנופה, וגם למי שלא, הכי מומלץ לבקר ב"אולם ההרצאות" שבאתר. כאן תוכלו להקשיב לקטעים מוקלטים קצרים מהרצאות של ג'ים קולינס. אם יש לכם רמקולים או אוזניות וכרטיס קול במחשב, ואתם מסתדרים עם אנגלית ברורה וקלה יחסית. המאמץ מאוד משתלם, שכן תוכלו להחשף לתובנות מאלפות ומעוררות מחשבה, ולא פחות חשוב - להנות משטף הדיבור של מרצה קולח ומרתק. בהחלט מרענן.

לאולם ההרצאות של ג'ים קולינס: http://www.jimcollins.com/media.html

הפעלה קבוצתית

שיטה להפעיל אחרים

קבוצת תמיכה

  • הרעיון: פורום מנהלים המסייעים זה לזה בפתרון בעיות ניהוליות.
  • המטרה: ליטוש מיומנויות ופתרון בעיות אמת, תוך תמיכה הדדית ושיפור התקשורת בין המשתתפים.
  • ההפעלה: קבוצה של עד 10מנהלים (לרוב מדרג ביניים ומאותו ארגון) יושבים במעגל ביחד עם מנחה. המשתתפים מעלים כל אחד בתורו בעיית ניהול אמיתית (למשל עם עובד מסויים). המשתתפים האחרים מנסים לתרום מניסיונם, ולהציע פתרונות לבעיות שעולות. תפקיד המנחה הוא לעודד העלאת רעיונות ושיתוף, ולוודא שהמפגש אכן מנוצל לתמיכה ולסיוע הדדי.

    המנחה יתרום רעיונות משלו רק לאחר שמשתתפים אחרים דיברו, ובדרך כלל ימנע מלעשות זאת, שכן הרעיון הוא לתת לחברי הקבוצה להתבטא ולשפר את התקשורת בין המשתתפים. לעיתים, מעלים המשתתפים בעיות הקשורות למשתתפים אחרים. במקרה כזה, על המנחה לוודא שמתקיים דיון פורה ותכליתי, ושהמפגש אינו הופך לויכוח ול"פורום החלפת האשמות" בין המנהלים. 

    ניתן להתחיל פעילות של קבוצת תמיכה במסגרת של קורס מיומנויות ניהול, חצי שעה או יותר בכל מפגש בקורס. בדרך זאת, המנהלים יכולים לתמוך זה בזה גם בנושאים שנלמדו בקורס. כשהקורס הוא פנים-ארגוני, ואחרי שהמשתתפים התרגלו למסגרת ורכשו הרגלי דיון ותמיכה יעילים ובריאים, מומלץ להמשיך את הפעילות, ולקיים קבוצת תמיכה עצמאית, ללא סיוע מנחה חיצוני, בתדירות קבועה.

מילון ניהולי

מונח שכדאי להכיר

Data Mining

כריית מידע  –ניתוח ועיבוד סטאטיסטי של מאגרי מידע גדולים, במטרה לחשוף דפוסים חבויים ולאתר מידע חדש שיכול לייעל תהליכי קבלת החלטות או לקדם מאמצים שיווקיים. לדוגמא -הצלבה של נתונים דמוגרפיים (מין, גיל, יישוב, השכלה) עם רכישות שבוצעו בכרטיס אשראי (מחשב, טיול בשוויץ, חוט תיל, פרחים) יכולה לחשוף דפוסים שיאפשרו לחברת האשראי לקבל החלטות טובות יותר לגבי הסיכון שכרוך במתן אשראי ללקוח זה או אחר, להתריע מפני לקוחות שהינם נוכלים בסבירות גבוהה, ולאתר לקוחות שמשתלם לנסות למכור להם מוצרים פיננסיים נוספים (ביטוח משלים, כרטיס אשראי יוקרתי במיוחד, תוכנית חיסכון, וכיוצא בזה).  

כן לציטוט

משפט שניתן להשתמש בו

"החיקוי הוא החנופה הטובה ביותר."
פתגם עממי 

מתנה מדליקה

כשנגמרו הרעיונות למתנה מקורית למכרים ולקוחות בחו"ל

חבילת פרי הדר

המתנה: חבילת Jaffa - תפוזים, אשכוליות, ו/או פומלית (15 ק"ג) - מתנה ישראלית אותנטית.
מחיר: 239-359 ₪ בהתאם לארץ היעד (אירופה/מזרח תיכון/יפן)
להשיג ב: 1-800-520000 | www.gift-israel.co.il (האתר בהרצה)

הדרכה אפקטיבית

טיפ שיהפוך סדנא לאפקטיבית

האם הארגון באמת לומד?

  • הבעייה: איך ניתן להוביל להפקת לקחים מהותית במהלך סדנת "ארגון לומד"?

  • הפתרון שלנו: לפני הסדנא, מנהל בכיר בארגון שבו היא מועברת מסייע למנחה הסדנא לאתר כישלון או הצלחה מהותיים שקרו לאחרונה בארגון, ואשר המשתתפים בסדנא היו המעורבים העיקריים בו. חומר רקע על הנושא נאסף מראש במידת הצורך. במהלך הסדנא לומדים המשתתפים איך לבצע תחקיר, ובהמשך, לאחר תרגול של דוגמא בדיונית, מתבצע תחקיר אמיתי על הארוע שנבחר מראש. בדרך זאת מופקים לקחים מהותיים הן לגבי הארוע המתוחקר, והם לגבי הדרך לביצוע תחקיר יעיל בארגון, והתועלות הנובעות ממנה.

    על מנת להגביר את האפקט הדרמטי של התחקיר, ניתן להכריז עליו מראש ולבקש מהמשתתפים להתכונן. לחלופין, ניתן לאסוף נתונים בצורה חשאית, ולהכריז שעומד להתבצע תחקיר אמיתי רק שנייה לפני שהוא עומד להתחיל, במהלך הסדנא עצמה, ולצרף לתחקיר במפתיע ובתזמון מדויק המתואם מראש מנהל בכיר מאוד, שהמשתתפים כפופים לו.
     
  • מידע נוסף: לפרטים נוספים על סדנת ארגון לומד - ראה עמוד 16 בחוברת סדנאות פיתוח עובדים.

חדש ב-ZOOZ

סדנא טרייה מבית היוצר שלנו

אינטליגנציות מרובות של הווארד גרדנר
איך להפיק את המירב מהיכולות הטבעיות שלנו ושל הכפופים לנו

  • מיועד ל: מנהלים ועובדים כאחד.
  • המטרה: פיתוח ההון האנושי בעזרת טיפוח והפעלת סוגי אינטליגנציה שונים.
  • התהליך: סדנא חוויתית, בה מתנסים בשמונה סוגי אינטליגנציה שונים (לוגית מתמטית, לשונית, מוסיקלית, גופנית-תנועתית, מרחבית, בין-אישית, תוך-אישית ונטורליסטית) ולומדים איך ומתי להשתמש בהם. 
  • היתרונות: גיבוש והנאה למשתתפים, הבנה וקבלה טובה יותר של העצמי והזולת, ומינוף של כישרונות.
  • מידע נוסף: ראה עמוד 17 בחוברת סדנאות חדשנות ויצירתיות.

מזון למחשבה

מקום טוב לארוחה עיסקית

(לחם) ארז

ברקת 3, הרצליה פיתוח | 09-9559892 | מידע נוסף
עיצוב:  
אוכל:
שרות:
= מעולה = סביר = גרוע
מה? מסעדה הצמודה למאפיית לחם ארז, עם תנורי לבנים ומאכלים ים-תיכוניים.
למה? מנות טעימות להפליא שסודן במרכיבים האיכותיים, שרות מעולה, ומבחר רחב גם לצמחונים.
העסקית: מיץ טבעי (גזר או לימונדה), לחם + חומץ ושמן, מנה עיקרית, ופרוסת עוגה.
עיקריות: מוסקה טלה, מאפה תרד, פלאפל ייחודי, ומנות היום שבהחלט מומלצות.
המחיר: 42 ש"ח לארוחה עיסקית, 5 ש"ח תוספת עבור קפה או תה.

מופק ע"י ZOOZ הדרכה אפקטיבית | 09-9585085 | [email protected] | training.zooz.co.il

להרשמה לעלון "תזזית" - לחץ כאן.
להסרתכם מרשימת התפוצה לחצו כאן.