תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

למה צריך אתר אינטרנט לעסק?

התפרסם בעבר בגיליון 75 של עלון "זוּזוֹן"
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

בעיקרון, יש שלושה תפקידים עיקריים לאתר אינטרנט:

1. אתר תדמיתי

מיועד למתג את העסק שלכם, להבהיר ללקוחות מה הבידול ומה היתרונות שלכם בהשוואה למתחרים, ולמה כדאי לעבוד דווקא איתכם. לכל אתר של עסק צריכה להיות גם מטרה תדמיתית. התמונות, האווירה, העיצוב, ורבים מהתכנים באתר (למשל - פרופיל החברה, מידע על הצוות, מכתבי המלצה מלקוחות, סיפורי הצלחה, תעודות מקצועיות, ועוד) משרתים כולם מטרה זאת, ונועדו ליצור רושם של עסק אמין, איכותי ומומלץ, שכדאי להיות לקוח שלו.

2. אתר אינפורמטיבי

מיועד לספק מידע מעניין ללקוחות ולקהלי מטרה נוספים (ספקים, עיתונאים, וכו'). מדובר על מידע מקצועי בתחום שלכם, שהוא מעבר למידע התדמיתי אודות העסק. המטרה של מידע כזה היא למשוך יותר אנשים להגיע לאתר שלכם, להעלות את החשיפה לאתר שלכם, ובכך גם את החשיפה לעסק שלכם. לשם כך, ניתן להוסיף לאתר מאמרים מקצועיים, עלונים, מצגות, סרטונים, מחשבונים, תמונות מעניינות, וכו'. מטרה נוספת היא להקל על לקוחות וספקים לעבוד אתכם, כלומר לספק מידע מקצועי על המוצרים והשרותים שלכם, ועל תהליכי העבודה וההתנהלות מולכם. לשם כך ניתן להוסיף לאתר טפסים, קטלוג מוצרים ושרותים, תיאורים של תהליכי העבודה אתכם, ועוד. הוספת רובד אינפורמטיבי לאתר אינה חובה, אך רצויה ומומלצת תמיד. היא תגדיל את כמות המבקרים באתר, תחסוך לכם הסברים, ובנוסף תשפר גם את התדמית שלכם ותציג אתכם כיותר מקצועיים.

3. אתר מכירתי

מכיל חנות וירטואלית, שניתן לרכוש דרכה ישירות מוצרים ושירותים שונים שהעסק מציע. אתר כזה מתאים בעיקר למכירת מוצרים מדף מוגדרים היטב, כגון ספרים או תוכנות. רק למיעוט העסקים תתאים חנות וירטואלית באתר שלהם. אם לעסק שלכם זה מתאים, כדאי מאוד לשקול זאת בחיוב - שכן חנות וירטואלית יכולה לתרום למחזור שלכם ולהכנסות שלכם, בעלויות נמוכות בהרבה מחנות אמיתית. לצורך זה, יהיה עליכם לרכוש תוכנה מתאימה (להצגת קטלוג מוצרים ולביצוע הזמנות ורכישות באינטרנט), או להקים את האתר שלכם על גבי תשתית קיימת של חנויות וירטואליות (לדוגמא - eBay או וואלה! שופס). לאחר מכן, תצטרכו לקדם ולפרסם את החנות הוירטואלית שלכם ברשת, כדי שיגיעו אליה לקוחות.

דוגמא

האתר שלנו, חברת ZOOZ הוא אתר תדמיתי (יש בו פרופיל חברה, מידע על הצוות ועל הלקוחות, סיפורי הצלחה, המלצות, ועוד). מכיוון שאנחנו חברת ייעוץ והדרכות לעסקים, חשוב היה לנו להוסיף הרבה תכנים מקצועיים ומידע אינפורמטיבי, כדי שיבקרו באתר יותר, וגם כדי שיבינו שאנחנו מקצועיים. לכן הוספנו לאתר מאמרים, 3 עלונים מקצועיים המיועדים לסוגי לקוחות שונים - לזוז, תזזית וזוזון, שאלוני בחן-את-עצמך, המלצות קריאה, מידע על סל השרותים שלנו, מידע על סדנאות, וטופס יצירת קשר. כתוצאה מכל אלה, 20,000 איש מבקרים באתר שלנו בכל חודש, וחלקם יוצרים קשר ומזמינים פעילויות שונות. כל עוד איננו משווקים ספרים או מוצרי מדף אחרים, לא נוסיף לאתר חנות וירטואלית (רובד מכירתי).

סיכום

כל אתר של עסק חייב לשרת מטרה תדמיתית. בנוסף, רצוי שכל אתר כזה יכיל גם רובד אינפורמטיבי. ולבסוף, בחלק מהאתרים יתאים גם לשלב חנות וירטואלית. בין אם אתם שוקלים להקים אתר אינטרנט לעסק שלכם, ובין אם כבר יש לכם אתר, חשוב שתגדירו באופן ברור למה הוא מיועד ומה משלושת הרבדים שהוזכרו (תדמית, מידע, מכירה) לשלב בו, ואחרי זה - עליכם להקפיד לעצב את האתר שלכם בהתאם.

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].