תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

מטרות ויעדי ביניים בדרך להגשמת החזון בעסק שלך

התפרסם בגיליון 6 של עלון "זוּזוֹן"
מאת: אורלי אדלר-נזרי, מנהלת תחום עצמאים ובעלי-עסקים ב-ZOOZ

חזון הוא תהליך שנבנה צעד אחר צעד, הוא מורכב משלבים ויעדי ביניים, המצריכים תכנון מוקדם וחשיבה מראש. כל הגשמה של יעד ביניים ומטרה שהצבנו לעצמנו בדרך, מעלה אותנו מדרגה נוספת בסולם שבראשו ניצב החזון.

"חזון אינו רק תמונה של מה שיכול להיות, הוא קריאה אל הטוב שבנו, קריאה להשיג יותר..." (רוזבאת' מוס קאנטר). הקריאה להשיג יותר, כל העת, היא הקול הפנימי שצריך ללוות אותנו, מרגע הגדרת החזון של העסק ושלנו.

כאשר מדובר בחזון ככלי ניהולי, אין אנו מתכוונים להעלאת פנטזיה רגעית הסוחפת אותנו למקומות של חלום שאינו נטוע במציאות. ככלי ניהולי, החזון מתייחס לתהליך שיטתי ומובנה בו האדם - בשלב מסוים בחייו ועל בסיס הלוקח בחשבון צרכים, רצונות, שאיפות ונתונים ריאליים - מגדיר חזון.

משלב זה בו הוגדר החזון באופן מעשי, הועלה על הכתב וקבל תקפות של ישות קיימת ו"נושמת", מתחיל לשמש החזון ככלי מנחה ומכוון באופן מובנה ושיטתי, לכל אותן פעילויות שיש לעשות ולכל אותם צמתים אליהם יש להגיע, בדרך למימושו.

בכדי להיות מסוגלים להגיע מעלה ולהתקדם לקראת אותו יעד מרכזי רחוק, הקרוב ככל הניתן להגשמת החזון, יש להגדיר שלבים בדרך ולהציב באופן מושכל מטרות ויעדי ביניים. כך יוכלו האדם והעסק לטפס שלב אחר שלב באופן בטוח ועקבי ב"סולם שראשו מגיע השמיימה" ולגעת בחזון.

דוגמא: מעצב פנים בעל מודעות סביבתית גבוהה העובד שנים כשכיר במשרד אדריכלים משגשג, מצא עצמו במשך תקופה ממושכת מתוסכל ממצבו האישי - התמורה הכספית לעבודתו רבת השעות לא היתה הולמת, היחס אשר קבל לא היה מפרגן והחשוב מכולם עבודתו התעשייתית התנגשה באופן מהותי עם אמונתו לשימור הטבע והסביבה. לאחר מחשבה מעמיקה ועבודת ייעוץ צמודה, החליט להתחיל לבנות את עצמו ולהגשים את חלומו.

החזון שהוא הגדיר: "המשרד היחיד לעיצוב פנים המתמחה בפתרונות אקולוגיים, ידידותיים לסביבה".

לשם השגת החזון, שרטט הוא לעצמו סולם, בראשו מיקם את החזון, ובכל שלב משלבי הסולם מיקם יעד ולידו תאריך (ביעדים ניתן היה למצוא למשל - תחקיר מעמיק על עיצוב אקולוגי בעולם... יצירת קטלוג ויזואלי שיווקי הממחיש את מוצריו... איתור מוקדי התארגנויות אנושיות סביב אקולוגיה ושימור הסביבה - פורומים, חוגי בית, ארגונים וכד'... בניית הרצאה המלווה במצגת ויזואלית... השגת 3 מקומות בהם יוכל להעביר את ההרצאה....וכן הלאה והלאה).

לאחר חצי שנה נכנסו 2 פרוייקטים ראשונים אשר אפשרו לו לעזוב את עבודתו כשכיר ללא התמוטטות כלכלית והיוו עבורו את פריצת הדרך בתחום החדשני שיצר במו ידיו.

נראה לכם קשה? בואו ונסו בעצמכם לתרגל מטרות ויעדים:

  • הגדירו חזון
  • ציירו סולם והחזון בראשו
  • קבעו יעדים ומטרות בדרך להגשמתו
  • בחרו ביעד ראשון קרוב ושבצו אותו בתחתית הסולם
  • הכינו תוכנית עבודה לביצוע היעד הראשון
  • סמנו ליד היעד הראשון תאריך 'גמר ביצוע'.
  • כבשתם את היעד? שבצו יעד נוסף בשלב השני בסולם (עם תוכנית עבודה ותאריך לצידו)
  • וכן הלאה...

תוך חצי שנה מתחילת עבודת כיבוש היעדים והמטרות הסתכלו אחורנית וראו כמה התרחקתם מנקודת ההתחלה וכמה התקדמתם לעבר החזון... בטוחני כי אם לא הייתם עושים כן, הנקודה בה הייתם מוצאים עצמכם לאחר מחצית השנה, היתה קרובה מאוד לנקודת ההתחלה.

טיפ: שתפו עמית, עובד, קרוב, בקביעת היעדים ובקשו ממנו להיות המבקר שלכם. כך לא תוכלו להרשות לעצמכם להתחמק.

ליווי וייעוץ עסקי

מעוניינים בייעוץ, אימון או הדרכה לעסק שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].