תמונת אווירה

יצירת קשר

נשמח לעמוד לרשותכם גם בדרכים הבאות: מייל: [email protected] טלפון: 09-9585085 פקס: 09-9582665
כתובת: זוז שיווק בע"מ,
מוהליבר 1/58 הרצליה 46328

לקצור הצלחות מהירות

איך להוביל נכון תהליכי חדשנות

התפרסם בעבר בגיליון 68 של עלון "לזוז", במרץ 2011
מאת: ארי מנור, מנכ"ל ZOOZ

בואו נניח שביצעתם בארגון שלכם תהליך חדשנות שיטתי. תחילה למדתם מספר כלי חשיבה המצאתית ובעזרתם פיתחתם בנק רעיונות שמכיל עשרות רעיונות לחידושים מעניינים בקו המוצרים או השרותים שלכם. לאחר מכן גיבשתם קריטריונים לסינון (ישימות, ריווחיות, וכו'), ובעזרתם דירגתם את הרעיונות השונים שפיתחתם. וכעת, אתם רוצים לקדם את הרעיונות המובילים.

עד כאן - הכל נשמע נפלא. אבל, אם תהליך החדשנות הוא תהליך חדש בארגון שלכם, היו סמוכים ובטוחים שמנהלים ועובדים ציניים מסתכלים עליכם בשבע עיניים, ורק מחכים שתיכשלו. ראשית - בגלל שציניקנים קיימים בכל מקום. שנית - בגלל שתהליך חדש מהווה שינוי, ושינוי זה משהו המאיים על הסטטוס קוו ומעורר התנגדויות. ושלישית - חדשנות מחייבת מאמץ, ולא כולם אוהבים להתאמץ.

אז מה עושים? במקום לקדם את הרעיונות המובילים, בייחוד אם הם קשים ליישום - עדיף שתקדמו תחילה שנים-שלושה רעיונות שניתן ליישם במהירות ובקלות (גם אם הם קצת פחות מלהיבים או משמעותיים).

אחרי שתקצרו בעזרת רעיונות כאלה מספר הצלחות קטנות ומהירות, המסר יעבור בארגון בצורה ברורה: החדשנות עובדת, והיא כאן על מנת להשאר. הציניקנים יורידו פרופיל, והפוליטיקאים יבינו לאן נושבת הרוח, ויאמצו את החדשנות אל חיקם.

רק אחרי שהצלחתם בקטן, מומלץ שתקדמו את הרעיונות הגדולים באמת.

ואם אתם בכל זאת רוצים להתחיל מיידית לעבוד גם על רעיונות גדולים - חשוב שתקדמו אותם ב"איזור מוגן" - המנותק משאר הארגון - כפי שתיארנו במאמר טיפול ברעיונות קיצוניים.

בהצלחה בהפיכת הארגון שלכם לחדשני, שלב אחר שלב!

חדשנות שיטתית

מעוניינים בסיוע בהובלת תהליכי חדשנות בארגון שלכם?
צרו איתנו קשר: 09-9585085, [email protected].